هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک ها

آگاهی را افزایش دهید ، مقاومت میکروبی را متوقف کنید
۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۶ کد : ۲۱۸۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۲۸
هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک ها

شعار هفته آگاه سازی آنتی بیوتیک ها در سال 2021، "آگاهی را افزایش دهید ، مقاومت میکروبی را متوقف کنید" نامگذاری شده است و به شعار همیشگی " مصرف آنتی بیوتیک ها، با احتیاط" کماکان مانند سالهای قبل پرداخته خواهد شد.

هدف از برگزاری هفته آگاه رسانی در زمینه آنتی بیوتیکها با هدایت سازمان جهانی بهداشت، افزایش آگاهی عمومی و جهانی در برابر مقاومت میکروب ها به داروهای آنتی میکروبیال می باشد.

در این هفته تلاش می شود تا آگاهی و حساسیت سیاست‌گذاران، شاغلین حرف پزشکی و همچنین عموم مردم در زمینه افزایش مقاومت میکروبی نسبت به داروهای آنتی میکروبیال افزایش یابد.

در این راستا در بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان اقدامات زیر در جهت پیشبرد افزایش آگاهی عموم مردم و کادر درمان صورت گرفته است:

  1. تهیه و تکثیر پمفلت آموزشی با موضوع نکاتی در رابطه با مصرف آنتی بیوتیک ها و عواقب آن
  2. درج مطالب آموزشی در خصوص مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها در گروه های آموزشی پرستاران و پزشکان
  3. آگاه سازی پزشکان با صرف وقت کافی در مورد مصرف صحیح آنتی بیوتیک‌ها، مقاومت آنتی بیوتیکی و خطرات ناشی از مصرف نادرست آنها را به بیماران بستری و سرپایی
  4. آموزش راهکارهای ساده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  به پرستاران مثلاً از طریق شستن دست‌ها، استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب درتماس نزدیک با افراد بیمار، داشتن رابطه جنسی سالم و واکسیناسیون حتی الامکان میتوان از بروز بیماری‌های عفونی جلوگیری کردو  استفاده به جا از آنتی بیوتیک ها داشته باشیم.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: آنتی بیوتیک هفته جهانی دارو


( ۱ )

نظر شما :