خارج کردن توده رحمی ۱/۲ کیلوگرمی از بدن یک خانم در محلات

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۸۰۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۳۳۴
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات،توده رحمی ۱/۲ کیلوگرمی از شکم خانمی در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات خارج شد.
خارج کردن توده رحمی ۱/۲ کیلوگرمی از بدن یک خانم در محلات

دکتر سمیه بخشایشی متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی محلات گفت: بیمار خانم ۴۱ ساله اهل محلات بدلیل درد شکمی و خونریزی غیر طبیعی رحمی به این مرکز مراجعه کرده بود و پس از بررسی و انجام آزمایشات پاراکلینیک  در سونوگرافی ۶ماه پیش فیبروم ۱۰سانت گزارش شد که در عرض ۶ ماه به ۱۶سانت رسیده بود و به علت رشد سریع توده کاندید جراحی دراین مرکز شد.

 

وی افزود: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و  توده رحم بزرگ فیبروم که بیش از ۱ کیلو  وزن داشت، برداشته شد و در حین جراحی به علت چسبندگی روده به پشت فیبروم، جراح هم سر عمل حاضر شد تا روده را از پشت فیبروم جدا کند.


متخصص زنان  زمان عمل را ۵ ساعت بیان کرد و افزود: این عمل با حضور پزشک دوم زنان، متخصص ارولوژیست، متخصص جراح، متخصص بیهوشی  و اعضای تیم اتاق عمل با موفقیت انجام شد.


دکتر بخشایشی گفت: فیبروم رحم با افزایش خطر سرطان رحم همراه نیست، ولی در مریض‌ هایی که فیبروم رشد سریعی دارد و یا حین یائسگی رشد کرده است، بایستی احتمال  فیبروم سرطانی را در نظر داشت.

 

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی محلات افزود: حدودا از هر ۴ خانم، ۳ خانم زمانی درطول زندگی خود دچار فیبروم می‌شود، اما اکثر آن‌ها از وجود آن بی اطلاع هستند.

 

دکترسمیه بخشایشی گفت: فیبروم‌ ها شایعترین تومور‌های خوش خیم دستگاه تناسلی مونث هستند که می‌توانند در جا‌های مختلف رحم رشد کنند و اندازه آن‌ها معمولا متفاوت است؛ و برخی اوقات باعث درد و ناراحتی فرد می‌شوند، اما به طور معمول خطرناک  نیستند و زندگی فرد را تهدید نمی‌کنند.

وی افزود: خونریزی شدید و یا دردناک رحمی،   خونریزی طولانی مدت رحمی ۷ روز یا بیشتر، فشار یا درد لگنی، تکرر ادراری، مشکل در تخلیه مثانه، یبوست، پشت درد یا پا درد، ترشح واژینال مزمن از علائم فیبروم رحم به شمار می‌روند.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام محلات گفت: به طور نادر، ممکن است که فیبروم رحمی در صورتی که جریان خون آن دچار اختلال شود، سبب ایجاد درد حاد و یا در صورتی که فیبروم  پایه داشته باشد و پایه آن دچار پیچ خوردگی شود، سبب درد ﺷﺪﻳﺪ و ﮔﺎﻫی ﻧﺎﮔﻬﺎﻧی و تب شود که معمولا تمام اﻳﻦ ﻋﻼﻳﻢ ﺩﺭ ﻳک ﻓﺮﺩ ﺑﺎ هم ﺩﻳﺪﻩ ﻧﻤﻴﺸﻮﻧﺪ و ﺩﺭ واﻗﻊ ﺑﺴﺘﮕی ﺑﻪ ﻣﻜﺎﻥ و اﻧﺪاﺯﻩ‌ی ﻓﻴﺒﺮﻭﻡ و ﺗﻌﺪاﺩ ﺁﻥ ﺩاﺭﺩ.

 

دکتربخشایشی به بانوان توصیه کرد: در موارد خونریزی شدید رحمی و یا درد لگنی که ناگهانی ظاهر شده است، فورا به پزشک مراجعه کنید.
وی افزود: دلایل ژنتیکی، هورمون، عوامل شیمیایی، سن باروری، وراثت، نژاد از علل اصلی ایجاد فیبروم رحم هستند.

کلید واژه ها: فیبروم رحم دکتر بخشایشی خارج کردن توده از رحم اتاق عمل بیمارستان محلات شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات بیمارستان امام محلات روابط عمومی حوزه سلامت محلات


( ۲۰۷ )

نظر شما :