انجام عمل جراحی تعویض مفصل لگن در محلات

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۳ کد : ۲۸۵۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۹۰
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات گفت:عمل جراحی تعویض مفصل لگن در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان محلات بر روی بانوی ۸۱ساله با موفقیت انجام شد.
انجام عمل جراحی تعویض مفصل لگن در محلات

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، دکتر مرضیه ولی، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: این عمل با تلاش تیم اتاق عمل  به سرپرستی دکتر "امید صفایی" جراح ارتوپدی برروی یک بانوی ۸1ساله انجام گرفت.
وی گفت: این بیمار در اثر زمین خوردگی دچار شکستگی در ناحیه لگن شده بود که پس از مراجعه به بیمارستان و انجام تصویربرداری مشخص شد وی دچار شکستگی گردن استخوان فمور راست شده است.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان محلات افزود: با توجه به شرایط جسمانی و سن بالای این بیمار، عمل تعویض نیمه کامل مفصل لگن (همی آرتروپلاستی هیپ راست) برای این بیمار انجام شد.
وی با بیان اینکه این عمل جراحی موفقیت ‌آمیز در مدت زمان2 ساعت و نیم صورت گرفت، گفت: بیمار بعد از ریکاوری در بخش جراحی زنان بستری شد و در حال حاضر با حال عمومی مساعد تحت مراقبت است.
به گفته متخصص طب اورژانس، لگن یکی از بزرگترین مفاصل بدن است و هنگامی که این مفصل دچار آسیب می‌شود، مشکل ایجاد شده می‌تواند تاثیری جدی بر تمام بدن فرد و انجام فعالیت‌های عادی داشته باشد.
دکتر مرضیه ولی افزود: در چنین شرایطی هنگامی که این مفصل به دلیل شکستگی، آرتروز یا سایر مشکلات احتمالی دچار آسیب شدید شود، عمل جراحی تعویض مفصل لگن به بیمار پیشنهاد می‌شود

کلید واژه ها: تعویض مفصل بیمارستان امام خمینی (ره) دکتر مرضیه ولی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات


( ۶ )

نظر شما :