اتاق عمل بیمارستان امام محلات

خارج کردن توده ۷۵۰ گرمی از بدن یک خانم در محلات

۲۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۴ کد : ۳۷۴۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۱۱
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات،توده (میوم) ۷۵۰ گرمی از شکم خانمی در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات خارج شد.
خارج کردن توده ۷۵۰ گرمی از بدن یک خانم در محلات

 لیلا حسینی پور رئیس اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: بیمار خانم 38 ساله اهل محلات بدلیل درد شکمی و خونریزی غیر طبیعی رحمی به این مرکز مراجعه کرده بود و پس از بررسی و انجام آزمایشات پاراکلینیک  و تست های تشخیصی وجود توده رحمی مشاهده و  کاندید جراحی دراین مرکز شد.
 


وی افزود: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و  توده رحم (میوم) که  حدود 750 گرم  وزن داشت، با دقت و ظرافت  توسط متخصص زنان و زایمان بیمارستان برداشته شد.

 رییس اتاق عمل بیمارستان  زمان عمل را 4 ساعت بیان کرد و افزود: این عمل با حضور دکتر فلاحت کار متخصص  زنان و زایمان، ، دکتر مرتضی قلی متخصص بیهوشی  و اعضای تیم اتاق عمل با موفقیت انجام شد.


 لیلا حسینی پور در ادامه گفت: در واقع فیبروم رحم (میومها)در اکثر زنانی که بالای ۳۵ سال سن دارند گزارش شده است و در بعضی مواقع فیبروم رحم علائمی از خود نشان نمی‌دهد که همین دلیل سبب شده تا افراد زیادی نسبت به بیماری خود مطلع نباشند که البته در بیشتر موارد  میوم ها سرطانی نیستند بلکه غدد خوش‌خیمی هستند که سبب بروز سرطان نمی‌شوند.


 وی در پایان  ضمن اشاره به اینکه فیبروم رحم (میومها)در بیشتر مواقع به راحتی  قابل درمان هستند چرا که سرعت رشد و اندازه فیبروم در افراد مختلف متفاوت است گفت: اندازه فیبروم در بعضی از افراد ممکن است به اندازه یک نخود کوچک باشد و در بعضی از افراد نیز ممکن است بسیار بزرگ باشد و به قسمت‌های داخلی شکم مانند روده و مثانه  و حتی قفسه سینه فشار وارد کند.
 

کلید واژه ها: اتاق عمل بیمارستان محلات اتاق عمل سلامت زنان بلوک زایمان بیمارستان محلات پزشک متخصص شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات بیمارستان امام خمینی (ره) فیبروم رحم خارج کردن توده از رحم روابط عمومی حوزه سلامت محلات


نظر شما :