برای اولین بار در محلات؛

جراحی و تعبیه پورت براى بیمار شیمى درمانى در بیمارستان محلات

۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۲ کد : ۳۸۵۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۶
رییس اتاق عمل بیمارستان امام محلات :در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) محلات برای اولین بار کاتتر برای بیمار شیمی درمانی تعبیه شد.
جراحی و تعبیه پورت براى بیمار شیمى درمانى در بیمارستان محلات

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، حسینی پور گفت:بیمار  حدود 43 ساله برای تزریق داور های شیمی درمانی کیس پورت گذاری در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) محلات قرار گرفت .

وی  بیان کرد:قبلاً بیماران برای انجام تعبیه پورت باید به شهر های همجوار مراجعه می کردند که با حضور جراحان متخصص و تیم اتاق عمل بیمارستان امام محلات بعد از یک عمل سرپایی در شهرستان میسر است.


در ادامه  دکتر واحدی جراح بیمارستان امام محلات با بیان اینکه پورت گذاری در کشورهای پیشرفته برای شیمی درمانی بیماران از تخریب رگ‌های محیطی و ایجاد مشکلاتی بیشتر برای بیماران جلوگیری می کندف گفت: تزریق مکرر در افرادی که نیاز به شیمی درمانی دارند، باعث سوراخ کردن رگ های مختلف آنها و همچنین سوزش، درد و سرخی پوست بدن می شود که علاوه بر این موارد باعث از دست دادن رگ های محیطی و مشکلات جدیدی برای این بیماران می شود که با یک لوله ی فلزی یا پلاستیکی زیر پوست فرد بیمار کاشته شده و از راه یک لوله به رگ مرکزی بدن وصل و تزریقات وریدی مثل شیمی درمانی به راحتی به وسیله آن انجام می گیرد.

متخصص جراح بیمارستان افزود:جراحی پورت گذاری سرپایی می باشد که بعد از چند ساعت بیمار می تواند به منزل برگردد و در شرایطی استریل در اتاق عمل و با بی حسی موضعی زیر پوست کار گذاشته می شود و با استفاده از نخ قابل جذب از طریق شیوه پلاستیک بازسازی می شود.

 دکتر منصوره واحدی در پایان گفت: اگر فرد بیمار به درستی از پورت مراقبت کند تا انتهای دوره شیمی درمانی و تا ماه ها و حتی سالها در صورت لزوم قابل استفاده می باشد.
 

کلید واژه ها: دکتر منصوره واحدی عمل پورت گذاری اتاق عمل بیمارستان محلات اتاق عمل شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) محلات


( ۱ )

نظر شما :