برای سیزدهمین بار کد ۷۲۴ در بیمارستان امام خمینی محلات با موفقیت انجام شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۹ کد : ۴۱۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۶۱
اجرای کد ۷۲۴ برای دو شهروند دلیجانی در عصر روز دوشنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ۹۸ در بیمارستان امام خمینی توسط تیم بیمارستانی و متخصص مغز و اعصاب با موفقیت انجام شد

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام محلات روز گذشته کد 724 درمان (قطعی سکته ی حاد مغزی ) برای دو شهروند  توسط دکتر یوحنایی و تیم درمانی بیمارستان شهرستان محلات با موفقیت انجام  شد.  
دو کیس اجرای این کد در  روز گذشته پس از انجام اقدامات اولیه در دلیجان توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان محلات انتقال و سریعا کد 724 فعال گردید.

طرح 724 در هفت روز هفته به صورت 24 ساعته خدمات‌رسانی به بیماران سکته مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) محلات را ارائه می کند.
با اجرای طرح 724، بیماران مشکوک به سکته مغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند اختلال در بینایی و سرگیجه ناگهانی و شدید می‌شوند، در فرآیندی تعریف ‌شده به طور مستقیم به سیستم درمان وارد می‌شوند و با دریافت داروهای خاص که عروق مغزی را باز می‌کنند، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات می‌یابند.
بیماری که تا سه ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی این داروها را دریافت کند، به جای دچار شدن به عوارض شدید سکته مغزی یعنی فلج شدن دست‌ها و پاها، تنها دچار ضعف می‌شود.
سکته مغزی یکی از معضلات بسیار جدی در جامعه است و با توجه به این‌که این عارضه موجب بروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه در خانواده‌های ضعیف می‌شود.
این دو بیمار، دوازده و سیزدهمین کیس اجرای کد 724 بودند که با موفقیت خدمات را دریافت و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند
همراهیان بیماران به محض مشاهده علایم سکته با شماره 115 تماس حاصل نمایند وپس از حضور تکنسین های  اورژانس 115 و تشخیص سکته مغزی کد 724اعلام می شود تا در ساعت طلایی بیمار به بیمارستان منتقل و دارو به وی تزریق شود.
پس از انتقال بیمار به مرکز درمانی، سی تی اسکن و آزمایش های لازم انجام می شود و اگر سکته از نوع انسدادی باشد، تیمی که باید درمان بیمار را انجام دهد بلافاصله در بخش مراقبت های ویژه حضور پیدا می کند و پس از تزریق دارو، در کمتر از 3 ساعت علایم بیمار به حالت اولیه برمی گردد و هیچ عارضه ای به جا نمی گذارد.

سابقه خانوادگی فرد، فشارخون و چربی خون بالا، دیابت، استرس های زندگی، مشکلات روحی و روانی و یا مصرف انواع فست فودها و تنقلاتی که ارزش غذایی ندارند، افراد را مستعد ابتلا به سکته مغزی می کند.
روابط عمومی بیمارستان امام خمینی محلات
 


( ۶ )

نظر شما :