وقتی دقایق می‌توانند نجات بخش باشند /نجات جان بیمار مبتلا به سکته قلبی در بیمارستان امام محلات

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۸ کد : ۴۴۷۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۴
بیمار مبتلا به سکته قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات از مرگ حتمی نجات یافت.
وقتی دقایق می‌توانند نجات بخش باشند /نجات جان بیمار مبتلا به سکته قلبی در بیمارستان امام محلات

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، دکتر مهناز فرج الهی متخصص قلب و عروق بیمارستان محلات گفت: ساعت 2:30 صبح روز 20 خرداد 1403 بیماری با درد قفسه سینه و سکته قلبی وسیع با کمک پرسنل فوریت های پزشکی به اورژانس بیمارستان منتقل شد.
 
 متخصص قلب و عروق بیمارستان محلات افزود: سریعا با تیم عملیاتی بر بالین بیمار حاضر شدیم و داروهای مورد نیاز تزریق شد و در حال انتقال به بخش مراقبت های ویژه جلوی درب سی سی یو بیمار ایست قلبی کرد که عملیات احیا را شروع کردیم.

  او ادامه داد: تیم درمانی توانست با جدیت و بدون توجه به سیگنال‌های ناپایدار بیمار، روند درمانی را به شکلی هدایت کند که بعد از یک ساعت و نیم احیای قلبی علائم حیاتی بیمار برگشت و ریتم قلبی بیمار بهتر شد.
 
  دکتر فرج الهی گفت: بیمار 14 بار شوک گرفت و قاعدتاً  بعد از 45 دقیقه احیای قلبی اگر بیمار برنگشت معمولا پایان عملیات احیا را اعلام میکنیم اما چون بیمار جوان بود عامل قابل درمان داشتیم، عملیات احیا را تا یک ساعت و نیم ادامه دادیم که علائم حیاتی و ریتم قلبی بیمار بهتر شد.

 متخصص قلب و عروق در ادامه با اشاره به خونریزی گوارشی بیمار حین عملیات احیا گفت: بیمار به بیمارستان امیرالمومنین اراک منتقل و تحت آنژیوگرافی قرار گرفت که در کمال خوشحالی پس از حدود یکماه  بیمار اصغر رئیس صفری با پای خودشان برای قدردانی از کادر درمان به بیمارستان محلات مراجعه کردند.

 دکتر فرج الهی در خاتمه اعلام کرد: عوامل موثر  و نجات بخش این بیمار همکاری و سطح علمی بسیار بسیار خوب پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) محلات و همچنین همراهان بیمار بودند که بدون هیچ تنش و دخالتی درصد موفقیت را افزایش دادند.

 چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: بیمار قلبی بیمار بیمارستان بیمارستان محلات قلبی محلات احیا عملیات احیا عملیات شهرستان محلات روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بیماری قلبی


نظر شما :