تورسیتی بودن محلات احتمال افزایش تعداد مبتلایان را بالا می برد

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۷ کد : ۹۹۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۷
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان محلات، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توریستی بودن ماهیت شهرستان محلات و مجاورت آن با شهرستان های قم، دلیجان و کاشان، احتمال افزایش تعداد بیماران را بالا می برد.
تورسیتی بودن محلات احتمال افزایش تعداد مبتلایان را بالا می برد

دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات، افزود: در پیک اول شیوع این ویروس در این شهرستان توقع ابتلا زیادی از هموطنان را داشتیم ولی با توجه به تلاش کادر درمان و رییس شبکه و همکاری سایر ادارات نظیر فرمانداری و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند توسط مردم، خوشبختانه با کمترین تلفات از آن عبور کرده و در تدارک آمادگی برای پیک دوم هستیم.

وی اظهار داشت: 91 نفر تاکنون در محلات مبتلا شدند که متاسفانه 9 نفر از آنان فوت شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: 5 مورد از مادران باردار مبتلا به کووید 19 نیز با انجام زایمان های سالم و به موقع در صحت و در کنار نوزادان و خانواده خود هستند.

وی تاکید کرد: گروه های پرخطر جامعه و کسانیکه بیماری زمینه ای نظیر فشار خون بالا و دیابت دارند، به طور روزانه و مستمر رصد می شوند.

دکتر جمالیان به تعطیلی صنوف در چند ماه گذشته در این شهرستان به خصوص فعالین گل و گیاه و معادن سنگ و متضرر شدن آنان اشاره کرد و گفت: تشکر ویژه ای از صنوف داریم که به خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس و با فداکاری، منافع شخصی را زیر پا گذاشته و کمک زیادی به کنترل این ویروس کردند.

وی افزود: کرونا ریشه کن نشده و با کوچکترین سهل انگاری، وضعیت استان قرمز و بحرانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به افزایش موارد سرپایی طبق رصد تیم های بهداشتی اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت خوبی را برای هفته های آتی پیش بینی نمی کنیم چرا که بر اساس تحقیقات اپیدمیولوژی، دو الی سه هفته بعد از افزایش موارد سرپایی، تعداد بیماران بستری و حتی آمار مرگ و میر بالا می رود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم عزیز با همان جدیت روزهای نخست، پروتکل ها را رعایت نکنند، قطعاً دچار بحران شده و ناگزیر به اعمال محدودیت خواهیم شد.

دکتر جمالیان گفت: کادر درمانی به شدت خسته است و چابکی روزهای نخست را ندارد و بدون کوچکترین استراحت و یک روز مرخصی، 5 ماه است بی وقفه و شبانه روز تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: مردم با رعایت نکات بهداشتی که بسیار ساده و در زمانی کوتاه انجام می شود می توانند کمک زیادی به کادر درمان و مدیریت این بیماری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان اظهار داشت: استان های همجوارمان، وضعیت قرمزی دارند و اینها همگی زنگ خطرهایی است که هم مردم و هم مسئولین استان مرکزی با رفتار هوشمندانه، پیک دوم را با کمترین خطر و تلفات پشت سر بگذارند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز گفت: از وزیر بهداشت و درمان، وضعیت استان مرکزی در زمینه ویروس کرونا را سوال می کردم، می گفتند مشکل خاصی در استان مرکزی نیست و خوب مدیریت شده است.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی که برای رونمایی از تجهیزات پزشکی و حفاظت فردی اهدایی خیرین به شهرستان محلات سفر کرده بود، افزود: از ریاست و مدیران و کادر درمان استان مرکزی کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم خداوند متعال به تمامی این عزیزان اجر دهد و آنان را در این راه قوت عطا کند.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا نابود نشده و این مسئله ای نیست که بتوان برای اتمام آن زمان مشخص کرد و گفت: ان شالله تا چند روز یا چند ماه آینده، به اتمام می رسد، پس باید تا آن زمان و با جدیت موارد بهداشتی را رعایت کرد و برای بازگشت به زندگی عادی و ریشه کنی این میهمان ناخوانده امیدوار بود و از خداوند طلب مغفرت کرد.

گفتنی است صبح روز دوشنبه و در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان محلات از 70 قلم از تجهیزات پزشکی و حفاظت فردی پرسنل به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان رونمایی شد.

شایان ذکر است حجت الاسلام شهیدی محلاتی که خود اهل محلات است، در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) شهرستان محلات کمک زیادی از لحاظ مالی کرده و معتقد است حفظ و نگهداری این وسایل از اوجب واجبات و برای استفاده هر چه بیشتر از آنان به خصوص در روزهای بحرانی، امانتی است که باید به درستی انجام شود.

همچنین در این مراسم از حجت الاسلام شهیدی توسط مسئولین شهرستانی و استانی تجلیل شد.

کلید واژه ها: تورسیتی بودن محلات رونمایی از تجهیزات پزشکی کرونا ویروس بیمارستان امام خمینی (ره)


( ۱ )

نظر شما :