وبینار وزارتی آموزشی کرونا ویروس و هر خانه یک پایگاه سلامت، مرکز بهداشت استان مرکزی، ۷ تیر ماه

۰۷ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۰۱۰۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۱۸
وبینار وزارتی آموزشی کرونا ویروس و هر خانه یک پایگاه سلامت، مرکز بهداشت استان مرکزی، ۷ تیر ماه

وبینار وزارتی  آموزشی کرونا ویروس و هر خانه یک پایگاه سلامت با حضور معاون بهداشت، معاون فنی ، رئیس گروه، مدیر گروه و کارشناس گسترش و ارتقا شبکه، مسوول روابط عمومی، رئیس گروه و کارشناس آموزش و ارتقا سلامت، کارشناس بهورزی و کارشناس it مرکز بهداشت استان مرکزی در روز شنبه مورخ 7 تیرماه برگزار گردید.

 دکتر رئیسی مهمترین استراتژی دنیا و ایران در پیشگیری و کنترل بیماری کووید 19 را فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر پروتکل های بهداشتی بیان و مهمترین کار معاونین بهداشت دانشگاه های سراسر کشور را  نظارت بر اجرای پروتکل بهداشتی معرفی کرد . ایشان بر استفاده از نیروهای مردمی و بسیج ، اصناف و استانداری تاکید و استان ها را موظف به پایش کلیه مراکز براساس پروتکل های ابلاغ شده از وزارت و ارسال گزارشات نمود.

وی گفت: استفاده ازدستکش خطرناک است بویژه در رستوران ها و مکان های که ارائه خدمات عمومی می کنند و بهترین راه پیشگیری از کووید 19 را شستشوی مدام دست ها بمدت 20 ثانیه دانست . 

معاون بهداشت وزارت متبوع  عنوان کرد در مرحله سوم غربالگری تست های آزمایشگاهی منحصر به افراد highrisk l می باشد و حدود 70تا 80 درصد بیماران کووید 19 علائمی ندارند و افرادی که علائم زمینه ای دارند تست انجام می شود .  برای برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت برنامه ریزی خوبی باید انجام شود . تاکید بر بحث نظارت و دریافت روزانه گزارش نظارت پرسنل بهداشت محیط و حرفه ای شد.  مشاغلی که رعایت پروتکل های بهداشتی را نمیکنند باید فعالیت آنان تعطیل یا  محدود شود .

رئیس در پایان بیان کرد: مهمترین استراتژی وزارت بهداشت الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده اجباری از ماسک و تاکید بر شستشوی دست است .

دکتر جعفر صادق تبریزی استراتژی های وزارت بهداشت برای مقابله با کووید 19 را تبین کرد .سیاست های وزارت بهداشت رعایت فاصله گذاری فیزیکی 1 الی 2 متر ، استفاده اجباری از ماسک و تاکید بر شستشوی دست ، خودارزیابی و غربالگری آزمایشگاهی افراد علامت دار ، رصد افراد در معرض تماس نزدیک با مبتلایان به کووید 19 و قرنطینه خانگی می باشد .

ایشان گفت : مدیریت یکپارچه مبارزه با کووید 19 شامل پشتیبانی تجهیزات، دارو و مواد مصرفی ، آموزش های عمومی و اختصاصی ، ساختار ارائه خدمت، پایش و ارزشیابی ، فرایندهای خدمت و نظام آمار و اطلاعات است . تاکید بر برگزاری کمپین استفاده از ماسک ، شستشوی دست و قرنطینه خانگی است . باید به مردم آموزش ساخت ماسک در منزل داده شود . 

رئیس مرکز مدیر شبکه وزارت بهداشت بیان کرد :  برنامه ریزی اجرای پویش های ملی با استفاده از کلیه ظرفیت های آموزشی و تبلیغاتی محلی ، هماهنگی با شهرداریها، سمن ها، ارگان ها و سازمان ها برای تبلیغات محیطی ، استفاده از ظرفیت های سفیران سلامت خانوار و رابطین سلامت محله در اموزش مردم ، هماهنگی انتشار رسانه ها( شبکه های استانی صدا و سیما، مطبوعات محلی، کانون های دانشجویی، هماهنگی اجرای پویش های ملی در سازمان ها و ادارات و مستند سازی فعالیت ها و بهترین عملکردها و گزارش مستمر به کمیته کشوری آموزش از اولویت های فعالیت های دانشگاه ها می باشد .

 

 

 

کلید واژه ها: پایگاه سلامت سفیران سلامت کووید 19


نظر شما :