معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حدود ۸۰ درصد موارد کرونا مثبت به دلیل اینکه شرایط وخیمی ندارند در منزل مراحل درمان را سپری می‌کند.

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۱ کد : ۱۰۸۴۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۵۴
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حدود ۸۰ درصد موارد کرونا مثبت به دلیل اینکه شرایط وخیمی ندارند در منزل مراحل درمان را سپری می‌کند.

 دکتر جواد نظری افزود: مبتلایان به کرونایی که در منزل تحت مداوا قرار می‌گیرند، به خاطر سلامتی خودشان اطرافیان و نزدیکان، باید نکاتی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: این افراد حتما باید در اتاق جداگانه ای قرنطینه شده و حتماً فاصله حداقل ۳ الی ۴ متر را از سایر اعضای خانواده رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم فرد مبتلا و هم اعضای خانواده باید از ماسک استفاده کرده و از تردد به اتاقی که فرد مبتلا در آن است جداً خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تاکید کرد: اتاقی که فرد مبتلا به کرونا در آن قرنطینه شده حتماً باید دارای تهویه بوده و هوای اتاق مرتباً تهویه شود.

دکتر نظری گفت: فرد مبتلا می بایست از سرویس دستشویی جداگانه‌ای استفاده کرده و حتماً آنرا روزانه دو بار با محلول آب ژاول ضدعفونی و گندزدایی کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل احتمال انتقال ویروس از مدفوع و سرویس‌های بهداشتی علاوه بر ضد عفونی های مکرر روزانه، به سایر اعضای خانواده نیز توصیه می شود به طور مرتب دست ها را به مدت ۲۰ ثانیه شسته و در صورت امکان ۲ الی ۳ هفته، فاصله ایمنی را با رفع علائم، رعایت کنم.

وی تاکید کرد: اگر افراد مبتلا در مجتمع های مسکونی آپارتمانی زندگی می کنند به هیچ وجه به وسایل عمومی نظیر آسانسورها و دستگیره راه پله ها و غیره نزده و زباله های خود را لب تاب عفونی هستند به صورت ویژه و کاملاً بهداشتی از منزل خارج و دفع کنند

کلید واژه ها: آسانسورها قرنطینه معاون بهداشتی


نظر شما :