سخنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی درباره آخرین وضعیت کرونا در استان مرکزی

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۱۱ کد : ۱۰۸۸۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۹۷
سخنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی درباره آخرین وضعیت کرونا در استان مرکزی

دکتر نظری گفت : براساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت آشتیان، شازند، فراهان و کمیجان وضعیت نارنجی، اراک، دلیجان، خمین و ساوه وضعیت قرمز ، تفرش، خنداب و زرندیه وضعیت زرد دارند . وضعیت قرمز ما از شهر اراک که تنها شهر قرمز ما بود به چهار شهر تغییر کرده و این یعنی که تعداد موارد ابتلا ما در یک هفته تا ده روز گذشته افزایشی بوده است . لذا از مردم خواهش داریم که رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و بما در جهت کنترل بیماری کمک کنند. 
معاون بهداشتی عنوان کرد: اقدامات و تصمیمات خوبی در هفته گذشته در جلسه پدافند زیستی استان مبنی بر تعطیلی برخی از مراکزی که  محل تجمع مردم بود گرفته شد،  بمانند آرامستان ها که قرار شد شهرداری از هرگونه تجمعی پیشگیری و جلوگیری کندو همچنین شهربازی و پارک ها در سطح شهرهای بزرگ مثل شهر اراک که یکی از مراکز تجمعی و باعث انتقال ویروس می شد بسته شد و تالارها و رستوران ها که همچنان بسته است و هرگونه برگزاری مراسم قدغن و غیرممکن است و در صورتی که این اتفاق بیافتد برخورد خواهد شد . 
ایشان تصریح کرد : از مردم عزیز خواهش داریم که از برگزاری مراسمات بزرگ مثل عروسی و عزا در محل های غیر تالارها که بسته شده مثل منازل و باغ ها بشدت پرهیز بکنند، چنین مواردی هم اگر مشاهده بشود توسط اداره اماکن و نهادهای ذیربط حتما پیگیری و برخورد خواهد شد .
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان افزود : این مراکز چون اماکن غیر رسمی است اگر در شهر هستند باید توسط شهرداری، فرمانداری یا بخشداری ها و در روستاها توسط دهیاری ها و بخشداری ها شناسایی شود، اگر گزارش مردمی داشته باشیم پیگیری و توسط اماکن بوسیله گزارش های که صورت می گیرد پلمپ و برخوردهای لازم صورت می پذیرد .

                                                                                                                                                                        


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: وضعیت قرمز معاون بهداشتی کرونا ویروس


( ۱ )

نظر شما :