معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

گفتگوی تلفنی با دکتر منصوری رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان با برنامه رادیویی موج آشنا

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵ کد : ۱۱۰۹۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۲۹
رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ویروس کرونا می‌تازد و ما نیز در حال دویدن هستیم.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر علی منصوری در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی موج آشنا ضمن تاکید این موضوع، خاطرنشان کرد: این ویروس در موج دوم، افسار گسیخته تر از روزهای نخست است و در مقابل مردم و مسئولین نیز نسبت به روزهای ابتدایی شیوع این ویروس مرموز، کم توجه تر و بی خیال تر شده اند.

وی اظهار داشت: کووید 19، در طی ۶ الی ۷ ماه متوالی جامعه و کل دنیا را به شدت مختل کرده است و رفت و آمدها، روابط اجتماعی و عادت های زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به برداشته شدن محدودیت های اجتماعی و سهل انگاری مردم، موج دوم این ویروس پیش از موعد و پیش بینی کارشناسان و مسئولان پزشکی شکل گرفت.

رییس گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: در موج دوم برخلاف  روزهای نخست، با توجه به جهش های ژنتیکی ویروس کرونای ناشناخته، جوانان و گروه های سنی زیر ۱۰ سال نیز درگیر و آلوده می شوند.

دکتر منصوری در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی در حال تحقیق و بررسی ساخت واکسن کرونا می باشند، اما فرایند انجام این کار بسیار طولانی است، زیرا اثربخشی این واکسن و نداشتن عوارض آن و اینکه چند درصد از مردم را می تواند پوشش دهد، بسیار زمان گیر است؛ همچنان مطالعات بالینی در حال انجام است و واکسن وارد بازار نشده است.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله اجتماعی، خودداری از حضور در اجتماعات، شستشوی مرتب دست ها و ضدعفونی کردن آنها و زدن ماسک، چهار اصل مهم و حیاتی حفظ سلامت در دوران جولان کرونا است که لازم است مردم برای کمک به کادر درمان و البته حفظ سلامتی خود و دیگران و این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است، این نکات و سایر پروتکل های بهداشتی که از سوی مسئولان مربوطه اعلام می شود را رعایت کنند.

                                                                                                                                                                


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: واکسن کرونا فاصله اجتماعی


نظر شما :