یک هزار و ۶۱۸ بازرسی از هیات‌های مذهبی در اراک انجام شد

۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۷ کد : ۱۱۴۲۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۷۲
اراک - ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۶۱۸ بازرسی از ۹ هیات مذهبی، خیمه‌ها و بقاع متبرکه از آغاز ماه محرم تاکنون در اراک انجام شد.
یک هزار و ۶۱۸ بازرسی از هیات‌های مذهبی در اراک انجام شد

دکتر جواد نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح نظارتی ۸۵ نفر از کارشناسان بهداشت محیط  از خیمه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه و هیاتهای مذهبی بازدید به عمل آوردند.

وی اظهار داشت: فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل نذورات، الزام به استفاده از ماسک، اجرای مراسم عزاداری در فضای باز، تهویه،رعایت ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ایستگاه‌ها و  کوبشی‌ها مثل سنج، طبل و توزیع نشدن نذورات گرم به صورت سفره انداز و همچنین توصیه به نذر سلامت و سبد کالا ویژه محرومان و سالم‌سازی محل و گندزدایی محل استقرار و ضدعفونی فرایندها در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار داشته است.

وی اظهار داشت افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران تا کنون ۷۵ درصد و مسوولان هیات مذهبی ۸۲ درصد و فاصله گذاری در هیات ها ۸۵ درصد گزارش و  معدود موارد مغایر با دستوالعمل‌های بهداشتی هیات‌های عزاداری به فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و کارگروه پدافند زیستی اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: مردم عزادار اباعبدالله الحسین(ع) برای همراهی و قطع زنجیره انتقال کرونا و سلامت عزاداران از آوردن بیماران زمینه‌ای، سالمندان و خردسالان به اماکن تجمعی بدون تهویه مناسب خودداری کنند.

دکتر نظری افزود: مردم تحت هر عنوان از توزیع شربت، چای، آب به صورت فله خودداری و نذورات به صورت هدفمند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ مشاوره از مرکز بهداشت توزیع شود.

۴۵۰ هیات مذهبی در شهرستان اراک وجود دارد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر تا چهارم شهریور ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسیده است.

کلید واژه ها: ویروس کرونا ماه محرم استان مرکزی معاون بهداشتی


نظر شما :