معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

نظارت و پایش مستمر مدارس

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۵ کد : ۱۱۹۵۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۱۶
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نگرانی در خصوص سلامت دانش آموزان و آینده سازان کشور یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی اراک است.
نظارت و پایش مستمر مدارس

به گزارش روابط عمومی ، دکتر علی علیمحمدی در ارتباط زنده تلفنی برنامه بامداد آفتاب، افزود: همواره نگران سلامت دانش آموزان هستیم و در همین راستا مدارس به طور مرتب بازدید می شوند.

وی اظهار داشت: مدارس شهری به طور مرتب توسط همکاران بهداشت و همچنین مدارس روستایی نیز توسط بهورزان پایش می شوند.

وی تاکید کرد: تمام تلاشمان را برای ایجاد شرایط مطلوب، برای آینده سازان میهن اسلامی در مدارس به کار می گیریم و مواردی که نیاز به تذکر و یا گزارش باشد به مدیر مدرسه و مدیر ناحیه ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه نقل و انتقال دانش آموزان، امسال سیاستگذاری بر این مبنا بوده که حمل و نقل دانش‌آموزان به مدارس توسط والدین مدیریت شود، همچنین لازم به ذکر است که در سرویس‌های مدارس بیش از سه دانش آموز نباید مستقر شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یادآور شد: والدین گرامی  می توانند، در صورت  مشاهده هرگونه تخلفی، به همکاران بهداشت و یا آموزش و پرورش استان اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دکتر علیمحمدی گفت: در کنار نظارت و پیگیری برای سلامت دانش آموزان همواره به فکر رعایت بهداشت در سایر ارگان ها و موسسات، ادارات، کارخانجات، صنایع و ... هستیم و امیدواریم با حمایت‌های مسئولین بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اراک و خمین همچنان در وضعیت قرمز، کمیجان و محلات در شرایط نارنجی، دلیجان، زرندیه، شازند، فراهان و ساوه در وضعیت زرد و تفرش و خنداب در وضعیت سفید قرار دارند.

وی در پایان تاکید کرد: همه همکاران بهداشتی و دیگر واحدها چه در مراکز شهری و چه در شبکه های روستایی، شبانه روز تلاش می کنند ولی لازم است در کنار این تلاش ها و مجاهدت ها مردم استان نیز همچنان سه اصل مهم؛ یعنی زدن صحیح ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و گندزدایی محیط را در تمام رده های سنی، پیر و جوان، بزرگ و کوچک مورد توجه قرار دهند.

کلید واژه ها: گندزدایی محیط


نظر شما :