محیط سالم زمینه ساز و محور توسعه

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۲۱۶۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷۶
مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: محور هر توسعه پایداری انسان سالم و محور ابتدایی همگی، محیط ایمن است.
محیط سالم زمینه ساز و محور توسعه

به گزارش روابط عمومی،‍ مهندس حسن مهرعلی افزود: حفظ دستاوردهاینظام سلامت کشور و حفظ و ارتقاء سطح سلامت آحاد جامعه، حرکت درمسیری است که تحقق اهداف توسعه پایدار بر مبنای انسان سالم را در پی دارد.

وی اظهار داشت: صنعتی شدن کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه به روند مواجهه با انواع آلاینده ها و مواد شیمیایی موجود در محیط زیست و به تبع آن در مواد غذایی سرعتی فوق العاده بخشیده است و از طرفی رشد روز افزون جمعیت و پدیده شهرنشینی و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش آلاینده ها و پیشرفت سریع فناوری های نوین در عرصه جهان به منظور تأمین نیازهای بشری و بهره مندی بیشتر از منابع طبیعی خطرات بسیاری را متوجه انسان می نماید، لذا ارائه فعالیت ها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماری های مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماریهای واگیر و غیر واگیر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد:بهداشت محیط به فرآیند ارزیابی، تصحیح، کنترل و پیشگیری از عواملی در محیط می پردازد که می تواند بر سلامت نسل حاضر و آینده اثرات ناگواری داشته باشد و بسیاری از بیماری ها در جهان امروز حاصل ارتباط تنگاتنگ انسان با محیط زندگی اوست که با افزایش آلاینده های محیطی افزایش چشمگیری داشته است.

مهرعلی در پایان عنوان داشت: این مهم در برهه زمانی و حساس کنونی و پس از شیوع کرونا ویروس بیش از پیش در مدیریت کووید19 نمود یافته و خوشبختانه همکاران معاونت بهداشت با تلاش ها و فداکاری های بی وقفه و شبانه روزی خود، نشان دادند که عاشقانه به فکر کار و البته همنوعان خود هستند.

کلید واژه ها: افزایش آلاینده ها پیشرفت سریع فناوری


نظر شما :