درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند

۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۲ کد : ۱۲۴۰۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۲۹
مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند، گفت: برای جبران کمبود این ویتامین لازم است مردم مصرف مکمل‌های ویتامین D را جدی بگیرند.
درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند

نسرین یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از راه‌‌های ایمنی در برابر بیماری‌هایی چون کرونا و آنفولانزا افزایش سطح ایمنی بدن است که این ایمنی از طریق رعایت اصول تغذیه سالم افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: مردم باید در تغذیه خود اصل تعادل و تنوع را رعایت کرده و از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند تا از طریق مصرف گروه‌های مختلف غذایی ایمنی بدن خود را افزایش دهند.

مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا باید میزان منابع پروتئینی بدن را با استفاده از مصرف گوشت، حبوبات، ماهی و تخم‌مرغ بالا برد، مصرف میوه و سیزیجات و منابع غذایی سرشار از ویتامین C را در برنامه غذایی قرار داد.

یادگاری گفت: با توجه به اینکه درصد بسیار زیادی از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند مصرف ماهی‌های چرب، لبنیات، زرده تخم‌مرغ می‌تواند کمبود این ویتامین را جبران کند، همچنین برای جبران کمبود این ویتامین لازم است مردم مصرف مکمل‌های ویتامین D را جدی بگیرند.

وی کودکان، زنان باردار، سالخوردگان را از افراد آسیب‌پذیر در برابر کمبود این ویتامین دانست و افزود: قرارگیری در معرض تابش نور خورشید تا حد بسیاری کمبود این ویتامین را جبران می‌کند.

مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر تنها کمبود ویتامین D در بین مردم شایع‌تر است و مردم نباید بدون مشورت پزشک نسبت به مصرف قرص مکمل ویتامین Cو A اقدام کنند.

کلید واژه ها: تغذیه ویتامین D اراک


نظر شما :