معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

بدن سالم و قوی با رژیم غذایی مناسب

۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۲۴۰۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۷۵
مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنگامی که بدن انسان از لحاظ مواد مغذی و ویتامین ها غنی باشد، اجازه ورود میکروب و ویروس ها را به داخل بدن نمی دهد.
بدن سالم و قوی با رژیم غذایی مناسب

به گزارش روابط عمومی، نسرین یادگاری افزود: داشتن یک رژیم غذایی مناسب همچون سدی در برابر عوامل بیماری زا عمل می کند.

وی اظهار داشت: در کنار رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی داشتن رژیم غذایی اصولی و صحیح  می تواند به افزایش سطح ایمنی بدن کمک  زیادی کند.

وی تاکید کرد: باید حالت تعادل و تنوع را در سبد غذایی خانوار رعایت کرد و از همه گروه های مواد غذایی به اندازه کافی و با توجه به فعالیت بدن و روزانه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: پروتئین ها نقش اساسی در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای عفونی و ویروسی دارند به همین منظور بهتر است که در این دوران پروتئین ها را به میزان ۱۰ درصد در برنامه غذایی روزانه افزایش دهیم.

مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: پروتئین ها در موادی مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و حبوبات وجود دارند و یکی از فاکتورهایی که سطح ایمنی بدن را بالا می برد مصرف همین پروتئین ها می باشند؛ همچنین به منظور جذب بهتر پروتئین ها استفاده متعادل از کربوهیدرات ها نیز ضروری می باشد.

وی افزود: ویتامین هایی چون ویتامین C و A موجود در میوه ها و سبزی ها اجازه ورود ویروس ها و میکروب ها را به بدن نمی دهند و همچون صفحه محافظ در برابر انواع میکروب ها عمل می کند.

یادگاری در پایان ضمن اشاره به اینکه ویتامین D در غذاهایی همچون ماهی های چرب، زرده تخم مرغ و لبنیات وجود دارد، خاطرنشان کرد: ویتامین D یکی از ویتامین های مهم و ضروری است و توصیه می شود افراد سالمند، کودکان، زنان باردار و دارای بیماری زمینه‌ای و... با مشورت و صلاحدید پزشک از آن استفاده کنند.

کلید واژه ها: رژیم غذایی ویتامین c


( ۱ )

نظر شما :