استان مرکزی در بحرانی‌ترین شرایط ممکن از نظر شیوع بیماری کرونا است

۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۲۵۴۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۰۱
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان مرکزی گفت: مرکزی در بحرانی‌ترین شرایط ممکن از نظر شیوع بیماری کرونا است.
استان مرکزی در بحرانی‌ترین شرایط ممکن از نظر شیوع بیماری کرونا است

علی علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته استان مرکزی از نظر شیوع کرونا در بحرانی‌ترین شرایط ممکن قرار گرفت، به طوری که 287 مورد مثبت ثبت و 16 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: با مصوبه ستاد مقابله با کرونا از شنبه گذشته استفاده از ماسک اجباری شده و انتظار داریم همه مردم خود را مقید به استفاده از ماسک بدانند و به مصوبات ستاد پایبند باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنان بر لزوم شست‌وشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید و ادامه داد:  استفاده از ماسک تا 95 درصد از انتقال این ویروس جلوگیری‌ می‌کند، لذا انتظار داریم مردم این موضوع را جدی گرفته و ماسک استفاده کنند.

علیمحمدی افزود: در حال حاضر ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های استان تکمیل است، بخش درمان موظف است علاوه بر بیماران کرونایی به بیماران کرونایی نیز خدمات لازم پزشکی را ارائه دهد و با وضعیت نگران کننده بیماری کرونا بیمارستان‌ها در مضیقه هستند.

وی گفت: با تصمیم استان در هفته جاری جریمه نقدی برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، در نظر گرفته نمی‌شود اما از هفته آینده چنانچه موردی مشاهده شود تصمیمات جدی‌تری در خصوص آنها گرفته خواهد شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: روز گذشته متاسفانه 27 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری و 7 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

علیمحمدی تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون را ۱۷ هزار و ۷۶۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به این ویروس در استان ۶۱۲ نفر است.

کلید واژه ها: استان مرکزی بیماری دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :