رفتار ویروس کرونا تابعی از رفتار اجتماعی ما

۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۲۶۰۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۰
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با گذر زمان و افزایش سهل انگاری و عادی نگاری مردم قطعاً کرونا ویروس با سرعت بیشتری انتقال پیدا می کند.
رفتار ویروس کرونا تابعی از رفتار اجتماعی ما

به گزارش  روابط عمومی ، دکتر علی علیمحمدی در مصاحبه تلفنی با اخبار استان مرکزی، تاکید کرد: متاسفانه در دو هفته اخیر شاهد ابتلای افراد در رده های سنی جوان و علی الخصوص در سنین ۳۰ الی ۳۹ سال بوده ایم که این آمار درگیری نسل جوان بسیار نگران کننده می باشد.
وی هشدار داد: در حال حاضر در بحرانی ترین شرایط ابتلا به ویروس کرونا هستیم و آمار و ارقام موید این موضوع است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص  محدودیت‌های اعمال شده، بیان کرد: گرچه اندکی به این محدودیت ها توجه شده، اما این بی توجهی ها برآورده کننده انتظارات حوزه سلامت نیست.
وی ضمن اشاره به اینکه در کل استان، شهر اراک و شهرستان ساوه بیشترین آمار ابتلا و درگیری  را داشته اند، گفت: انتظار می رود که در شهر اراک و شهرستان ساوه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر مقید باشند.
دکتر علیمحمدی با اشاره به اینکه در تجمعات امکان آلودگی و انتقال کرونا ویروس به افراد سالم بسیار زیاد می باشد، تصریح کرد: تمام تلاش و توصیه دانشگاه علوم پزشکی این است که از بروز تجمعات و مراسم ها پرهیز شود، با توجه به پیش رو بودن ماه ربیع الاول و مراسم های شادی و ازدواج توصیه اکید  ما این است که از برگزاری هرگونه مراسم های تجمعی پرهیز شود و در صورت امکان این مراسم ها لغو گردیده و یا بسیار مختصر و تعدیل شده و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خطاب به مردم استان گوشزد کرد: مردم هوشیار همواره در ذهن داشته باشند، که افراد ناقل و بی علامت همچنان در سطح جامعه حضور داشته و با حضور در تجمعات و ابتلا و ناقل بودن یک شخص تمام افراد حاضر در آن جمع آلوده شده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت و جان اشخاص، فشار کاری مضاعفی بر کادر درمان و بیمارستان ها وارد می شود.

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی معاونت بهداشتی


نظر شما :