رعایت نکات بهداشتی در انجام کارهای روزمره موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا

۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۲۶۱۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۱۹
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شازند گفت: رعایت نکات بسیار ریز و در عین حال مهم و جدی می تواند از ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری نماید.
رعایت نکات بهداشتی در انجام کارهای روزمره موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش روابط عمومی ، مهندس علی محمدی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی موج آشنا از صدای شبکه آفتاب، افزود: پیرو بازدیدهای صورت گرفته از صنوف لازم به ذکر است که مجدداً خدمت تمامی صنوف این تذکر را بدهیم که بهتر از گذشته استفاده از ماسک و موازین بهداشتی را رعایت نمایند.
وی با اشاره به اینکه مراکز تهیه و پخت غذا علی الخصوص نانوایی ها نقشی مهم در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارند، تاکید کرد: لازم است که مردم در صف های نانوایی، فاصله اجتماعی و ایمن با یکدیگر را حفظ نموده و در این دوران بحران کرونا ترجیحاً از کارت های بانکی به جای پول نقد استفاده کنند، همچنین نانواها همواره ماسک داشته باشند و دست های خود را ضدعفونی نمایند.
وی خطاب به مردم هشدار داد: تعداد کثیری از افراد می پندارند که نان خطری از لحاظ انتقال بیماری ندارد، گرچه تا زمانی که نان در تنور بوده و حرارت می بیند این مشکل وجود ندارد، اما هنگامی که در دست افراد و بر روی سطوح قرار می گیرد، می تواند آلودگی را جذب کرده و به اشخاص منتقل نماید.
وی در ادامه در خصوص وضعیت شهرستان شازند، بیان کرد: متاسفانه این شهرستان در وضعیت قرمز بوده و گنجایش و ظرفیت بیمارستان شازند تکمیل شده است.
وی در پایان با توجه به پیش رو بودن تعطیلات پایانی ماه صفر ، تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مهمان پذیر بودن این شهرستان در حال حاضر در این وضعیت اپیدمی و شرایط خطرناک، شهرستان شازند از پذیرش هرگونه مسافر معذور بوده و امیدواریم مردم این شهرستان نیز از مسافرت پرهیز نمایند و به صورت جدی در رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.

کلید واژه ها: موازین بهداشتی اپیدمی و شرایط خطرناک


( ۱ )

نظر شما :