معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک: ۸۲ مکان عمومی در استان مرکزی تعطیل شد

۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۲۶۲۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۴
اراک - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۸۲ مکان عمومی با معرفی به کمیته نظارتی به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی طی یک ماه اخیر در استان مرکزی مهر و موم و یا تعطیل شدند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک: ۸۲ مکان عمومی در استان مرکزی تعطیل شد

دکتر «علی علی‌محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۰ هزار و ۴۹ بازرسی در این بازده زمانی از تمامی اماکن شامل سفره خانه، ادارات، اصناف، سالن‌های ورزشی و پمپ بنزین‌ها انجام شده است.

وی اظهار داشت: با بررسی کارشناسان نظارتی، حدود ۳۵۶ مورد نقص بهداشتی در این واحدها شناسایی شد.

علی محمدی تصریح کرد: با جمع‌بندی‌های انجام شده در پرونده‌ها، ۱۹۶ اخطار مکتوب، ۲۶ اقامه دعوا به ثبت رسید و هشت نیز واحد تعطیل شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طول این مدت، ۲۲ هزار و ۱۸۸ بازرسی، یک هزار و ۹۲۱ اخطار و ۲۲۰ مورد معرفی به دادسرا و تعزیرات توسط تیم سلامت محیط دانشگاه اراک عملیاتی شده است.

براساس آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۳۷۹ بیمار کرونایی جدید بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شده که رقم بالای مبتلایان نگران کننده است و تاکنون  ۱۸ هزار و ۹۹۹ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور گفت: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۶۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری» گفته است: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین چهار هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کلید واژه ها: سلامت محیط معاونت بهداشتی ویروس کرونا


نظر شما :