کرونا، ماسک و مسئولیت اجتماعی - استفاده ۷۰ درصدی مردم استان مرکزی از ماسک

۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۸ کد : ۱۲۶۲۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۴۷
موج سوم کرونا با شدت بالا همچنان می‌تازد و در غیاب واکسن و درمان قطعی این ویروس کشنده اکنون تنها راه مقابله با کووید ۱۹ استفاده از ماسک عنوان شده، پوششی که این روزها جزئی از زندگی روزمره به شمار می‌رود و سلامت افراد در گرو استفاده مستمر از آن است.
کرونا، ماسک و مسئولیت اجتماعی - استفاده ۷۰ درصدی مردم استان مرکزی از ماسک

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارزیابی‌ها بیانگر آن است که بیش از ۷۰ درصد مردم استان مرکزی استفاده از ماسک را جدی گرفته‌اند و طبق تصمیم ستاد ملی کرونا با خروج از خانه ماسک می‌زنند.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: این مهم در مسئولیت پذیری اجتماعی موثر است و شاهراهی برای مشارکت به خاتمه دادن به بیماری کرونا می‌شود.

وی اظهار داشت: شاغلان در  دوایر دولتی، بانک‌ها، صنوف و صنعت بالاترین سطح استفاده از ماسک در استان را دارند و هرچه به جمعیت عامه نزدیکتر می‌شویم اهمال در استفاده درست ماسک استان مشهودتر است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمترین سطح استفاده از ماسک در شهرستان شازند و بیشترین سطح استفاده از ماسک در اراک به ثبت رسیده است.

علیمحمدی افزود: مسئولان ادارات و واحدهای وابسته و تابعه مکلف شدند ضمن راهنمایی مراجعان در خصوص رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، از ورود کسانی که در پوشش دهان و بینی خود سهل انگار هستند و ماسک نمی‌زنند، جلوگیری کنند.

کلید واژه ها: استفاده از ماسک معاونت بهداشتی


نظر شما :