سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی اراک: زنگ خطر کاهش سن ابتلا به کرونا در استان مرکزی به ۳۰ تا ۴۹ سال

۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۲۷۶۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۹
اراک - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سن ابتلا به ویروس کرونا در این استان به دلایل مختلفی به ۳۰ تا ۳۹ و ۴۰ تا ۴۹ سال رسیده که این مهم زنگ خطر ابتلا رده سنی جوان را در استان به صدا درآورده است.
سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی اراک: زنگ خطر کاهش سن ابتلا به کرونا در استان مرکزی به ۳۰ تا ۴۹ سال

دکتر«علی علی‌محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار این رده سنی در مثبت شدن آزمایش شمار مبتلایان کرونا و افراد بستری در مراکز درمانی در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط قشر جوان، در تماس بودن و حضور در مراکز شلوغ می‌تواند علت کاهش ابتلا سن و بستری در استان مرکزی باشد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رده سنی ابتلا به ویروس کرونا در کشور نیز با روند کاهش همراه شده اما آمار این وضعیت در استان مرکزی به مراتب مشهودتر است.

علی‌محمدی افزود: سن افراد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی بیشتر در سنین ۷۰ تا ۷۹ و ۸۰ تا ۸۹ سال ثبت شده است.

وی اظهار داشت: هفته گذشته استان مرکزی شاهد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سن ۴۰ تا ۶۰ بوده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی سومین استان پیر کشور است و این مهم ریسک بیماری در افراد سالمند که دارای بیماری زمینه‌ای مانند قلبی، دیابت و ریوی دارند، را افزایش می‌دهد.

علی‌محمدی افزود: هفته گذشته یک هزار و ۴۸ نفر  مبتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا شناسایی شدند که ۱۹۲ نفر بستری و ۸۶۵ نفر سرپایی مداوا شدند.

وی اظهار داشت: ۶۰ فوتی هفته گذشته در استان شامل ۳۸ نفر در اراک، یک مورد دلیجان، چهار مورد فراهان، ۱۱ مورد شازند، ۲ مورد کمیجان، یک مورد محلات و یک مورد در خنداب ثبت شد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی بیماری های ویروسی کرونا ویروس


نظر شما :