مراسم روز ملی مبارزه با سل،سالن همایش مرکز بهداشت استان مرکزی،۲۲مهرماه

۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۳۱۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۳۹
مراسم روز ملی مبارزه با سل،سالن همایش مرکز بهداشت استان مرکزی،۲۲مهرماه
مراسم روز ملی مبارزه با سل،سالن همایش مرکز بهداشت استان مرکزی،۲۲مهرماه

به مناسبت روز ملی مبارزه با سل جلسه ای در تاریخ 22/7/1397 در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تشکیل گردید ، گروه هدف و مدعوین روسای مراکز بهداشت و درمان ، کارشناسان مبارزه با بیماریها ، کارشناسان مسئول سل ، مسئولین آزمایشگاههای سل و پزشکان مسئول سل کلیه شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک شرکت نمودند .

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر نظری معاون محترم بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن خیر مقدم شعار جهانی WHO بمناسبت روز جهانی سل (هم پیمان تا پایان سل) و هدف گذاری استراتژی پس از سال 2015 را مطرح و آمارهای جهانی ، ایران و استان را ارائه نمودند ، سپس از کلیه پرسنل فعال در عرصه مبارزه با سل در راستای بهبود شاخصهای بهداشتی در استان مرکزی تقدیر و تشکر نموده و عدم وجود سل مقاوم به درمان در 2 سال اخیر در استان مرکزی را مرهون اجرای صحیح استراتژی DOTS توسط کادر بهداشتی استان عنوان نمودند .

جناب آقای دکتر زرین فر مدیر محترم گروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تشکر از کلیه فعالان مبارزه با سل استان مرکزی در خصوص تازه های سل در دنیا و ترند بیماری سل در ایران و درمان اصولی و اجرای صحیح استراتژی DOTS مطالبی را عنوان نمودند . آقای دکتر معیاری پزشک مسئول سل دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تقدیر از زحمات کلیه همکاران آمار و شاخصهای سل مربوط به شش ماهه اول سال 97 شهرستانها و دانشگاه علوم پزشکی اراک را ارائه نمودند .

در طی مراسم چند کلیپ مرتبط با سل پخش گردید و در پایان مراسم از شش نفر از افراد برجسته و تلاشگر در عرصه مبارزه با سل در استان مرکزی با اهداء لوح تقدیر و جوائز قدر دانی گردید . ضمنآ بسته خدمتی و آموزشی سال 97 بیماری سل به کلیه شهرستانهای دانشگاه علوم پزشکی اراک تحویل گردید.


نظر شما :