فعالیت مراکز ۱۶ ساعته مختص به درمان کرونا در کنار بیمارستان ها

۰۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۳۴۶۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۵۶
مدیر گروه گسترش شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراکز درمانی ۱۶ ساعته مختص به درمان کرونا در کنار بیمارستانها دایر شده و مراجعین می توانند با مراجعه به این مراکز از بار بیمارستان ها کم کنند.
فعالیت مراکز ۱۶ ساعته مختص به درمان کرونا در کنار بیمارستان ها

به گزارش روابط عمومی، سید شهریار حسینی افزود: مراجعه به موقع بیماران و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا، امری مهم و طلایی می باشد.
وی تکمیل کرد: در مجموع ۱۶ مرکز در استان فعال بوده که ۴ مرکز در اراک (کلینیک امام رضا، ولی عصر، زینب کبری و ارسطو) و مابقی نیز سعی شده در تمام شهرستان های استان حداقل یک مرکز دایر باشد.
وی بیان کرد: پایگاه های سلامت شهری و روستایی نیز در کنار این مراکز در زمینه مقابله با کرونا خدمات ارائه می دهند و در مجموع ۹۴ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در استان فعال می باشند.
وی اظهار داشت: افراد مشکوک با مراجعه به هر یک از این مراکز توسط پزشک معاینه شده و براساس مصوبه ملی یا به صورت رایگان آزمایش کرونا  بر روی آنها انجام می گیرد و یا با تقبل قسمتی از هزینه این آزمایش، در تشخیص بیماری و ابتلاء آنها تلاش صورت می گیرد.
 مدیر گروه گسترش شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش این افراد باید در منزل قرنطینه شده و به هیچ وجه در اجتماع حضور نیابند.
حسینی در پایان گفت: اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، مشخصات او در سامانه سیب ثبت شده و تا دو هفته وضعیت جسمانی او پیگیری و رصد می شود، همچنین همکاران بهداشتی در اولین فرصت و با مراجعه حضوری آخرین وضعیت بیمار را ارزیابی و توصیه های قرنطینه در منزل و  نحوه ماندن در کنار سایر اعضاء را به بیماران گوش زد می کنند.

کلید واژه ها: بیماری کرونا مرکز جامع سلامت


نظر شما :