پیام دکتر علیمحمدی سرپرست معاونت بهداشتی بمناسبت روز جهانی داوطلبان سلامت، ۱۴ آذر ماه

۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۰ کد : ۱۳۶۷۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۴۰
پیام دکتر علیمحمدی سرپرست معاونت بهداشتی بمناسبت روز جهانی داوطلبان سلامت، ۱۴ آذر ماه

دکتر علیمحمدی سرپرست معاونت بهداشتی بمناسبت روز جهانی داوطلبان سلامت (5 دسامبر) مصادف با 15 آذرماه  این روز را گرامی داشتند. 
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی متن کامل پیام بشرح ذیل می باشد: 
دکتر علیمحمدی گفت: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ گونه چشمداشتی فقط به خاطر عشق و انسانیت، رضای الهی و حس مسوولیت پذیری در برابر جامعه  خدمت نموده وپل ارتباطی بین مسوولان بهداشتی و مردم می باشند. 
وی عنوان کرد: پنجم دسامبر برابر 15 آذرماه درسراسر دنیا به عنوان روز جهانی 'داوطلب  نامیده شده است؛ و درایران این روز، فرصتی است برای طرح برنامه های داوطلبان سلامت و قدردانی از کار ارزشمند آنان که با توجه به شیوع پاندمی کووید در سراسر جهان شعار امسال روز جهانی داوطلبین سلامت "مشارکت همه جانبه جامعه  در کنترل همه گیری بیماری کووید19"  تعیین شده است.
سرپرست معاونت بهداشتی بیان نمود: میلیون ها داوطلب سلامت در سراسر جهان و بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب سلامت در ایران فعالیت دارند، که در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز حدود 7600 داوطلب سلامت تعداد 113433خانوار را تحت پوشش برنامه های آموزشی  وبهداشتی قرار داده اند. 
ایشان تاکید کرد: داوطلب سلامت (رابط بهداشت) فردی است که به صورت افتخاری وبدون چشمداشت  با مراکز، پایگاه سلامت و خانه بهداشت برای ارتقای سلامت مردم همکاری می کند و برای توانمندی رابطین سلامت برای ایشان، کلاس های آموزشی به صورت هفتگی توسط مربیان بهداشتی  برگزار می گردد تا پس از آموختن مطالب و فعالیت های بهداشتی، آموخته های خود را به خانوارهای تحت پوشش خویش  منتقل می کنند. 
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی فرمود:  رابط بهداشت، با کمک و همیاری خود مردم، در برنامه ریزی و رفع مشکلات بهداشتی و ارتقاء سطح سلامت منطقه تلاش می کند و همچون حلقه محکمی ارتباط مسوولان بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می کند. بدیهی است جلب مشارکت جامعه در توسعه تعمیق برنامه های نظام سلامت و توسعه و ترویج الگوی زندگی و رفتارهای سالم  نیاز به حمایت لازم مسوولین نیزدارد. 
سرپرست معاونت بهداشتی عنوان نمود: ازکلیه افرادی که علاقمند هستند درسرنوشت سلامت جامعه خود سهیم باشند و قسمتی از مسوولیت انسانی و خداپسندانه ارتقا سلامت جامعه را به عهده بگیرند دعوت می گردد با مراجعه به مراکز جامع سلامت (پایگاه های سلامت/خانه های بهداشت) محل سکونت خود نسبت به انجام ثبت نام ودریافت آموزش های لازم اقدام نمایند تا به عنوان رابط سلامت محله  با برنامه داوطلبان سلامت همکاری کنند.
درپایان ایشان  با سپاسگزاری ازنقشی که رابطین سلامت در برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی و غربالگری کووید داشتند  بیان نمودند  وزارت بهداشت  در اجرای گام چهارم بسیج ملی کنترل اپیدمی کووید-19 به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه " هر خانه یک پایگاه سلامت " نیز درنظر دارند با مشارکت همه جانبه سازمان ها، نهاد های مدنی و آحاد مختلف جامعه از جمله  نیروهای مختلف مردمی از جمله بسیج، هلال احمر و به ویژه فعالان اجتماعی حوزه سلامت، ازهمکاری و مشارکت فعالانه وداوطلبانه سفیران و رابطین سلامت محله نیز  در موضوع غربالگری، اطلاع رسانی و آموزش های عمومی برای کنترل همه گیری بیماری کووید -19 استفاده گردد. بنابراین  همگام با کل کشور و جهان روز جهانی داوطلب سلامت را با شعار :"مشارکت همه جانبه جامعه در کنترل همه گیری بیماری کووید-19 ارج نهاده  و این روز را به تمامی زنان و مردان داوطلب و مربیان رابطین و مسوولین برنامه جلب مشارکت مر دمی در شهرستان های تابعه و ستاد استان تبریک عرض می نمایم . امید است با مشارکت کامل مردم درکنارسایر اقدامات بتوانیم کرونا راشکست بدهیم.

کلید واژه ها: داوطلبان سلامت غربالگری کووید معاونت بهداشتی


نظر شما :