توزیع کیت تشخیصی سریع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۱ کد : ۱۳۸۲۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۱۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از تخصیص ۱۰ هزار کیت تشخیصی سریع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۵ هزار کیت به دانشکده علوم پزشکی خمین و پنج هزار کیت به دانشکده علوم پزشکی ساوه، خبر داد.
توزیع کیت تشخیصی سریع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی علیمحمدی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار کیت آزمایشگاهی تشخیص سریع ویروس کرونا در استان مرکزی توزیع شده که نیمی از آن در اختیار این دانشگاه قرار گرفته و به هر یک از دانشکده‌های ساوه و خمین نیز پنج هزار عدد تحویل شده است.
وی افزود: در این آزمایش نمونه از طریق بینی گرفته  شده و براساس تغییرات در کیت آزمایشی، مثبت و یا منفی بودن ابتلا به بیماری کووید ۱۹، مشخص می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه این آزمایش در مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه وضعیت فرد را در در مورد ابتلا یا سالم بودن مشخص می‌کند، بیان کرد: این آزمایش ارزش تشخیصی قابل قبولی دارد و در مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی استفاده می‌شود.
وی در ادامه تکمیل کرد: مرحله دوم تحویل این نوع کیت ویژه در مراکز بهداشت روستایی بوده که این مهم نیز در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.
دکتر علیمحمدی تصریح کرد: این کیت‌ها تولید داخلی هستند و برای اولین بار  در سطح کشور توزیع شده‌اند، به همین دلیل محدودیتی برای توزیع آنها در اولین مرحله وجود داشته است که به‌زودی مرتفع خواهد شد.
وی تاکید کرد: این تست‌ها بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کنند، اما قاعدتا در انجام هر آزمایشی درصدی خطا وجود دارد، از جمله اگر بار ویروسی کم باشد، نتیجه تست منفی خواهد شد؛ ولی به  طور کلی حساسیت و اختصاصی بودن این تست از نظر سازمان جهانی بهداشت مورد تایید است. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: برای انجام این تست‌ها روش نمونه‌گیری تقریبا با روش PCR یکی است، اما در مورد کیت‌های تشخیص سریع نمونه‌برداری تنها از بینی فرد صورت می‌گیرد.
دکتر علیمحمدی در پایان گفت: در مراکزی که امکان انجام آزمایش آنتی‌ژن ویروس به روش تشخیص سریع را خواهند داشت، نیازی به ارسال نمونه به محل دیگر وجود نداشته و نتیجه هر آزمایش معمولا پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قابل گزارش خواهد بود.

کلید واژه ها: معاون بهداشتی کیت آزمایشی PCR


نظر شما :