شناسایی ۲۳۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ با انجام تست سریع در استان

۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۴۲۸۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۹۳
مسئول ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک هزار و ۳۰۰ تست سریع تشخیص کرونا از نیمه آذرماه امسال تاکنون در راستای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی انجام شده که ۲۳۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید۱۹ با انجام تست سریع در استان مرکزی شناسایی شده اند.
شناسایی ۲۳۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ با انجام تست سریع در استان

«شهریار حسینی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۲۳۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ با انجام رپیدتست در استان شناسایی شدند که اقدامات لازم برای مراقبت، نظارت و حمایت از این بیماران و افراد وابسته به آنان در جریان است.

وی اظهار داشت: در گام چهارم مقابله با کرونا و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ برنامه محله محور با همکاری بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از آذرماه آغاز و عملیات اجرایی نیز بعد از ۲ هفته آموزش و برنامه‌ریزی شروع شد.

وی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۷۸۰ عضو بسیجی استان در قالب چهار تیم در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان سازماندهی شده‌اند.

مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چهار هزار و ۹۰۰ خانوار در استان مرکزی با ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در طرح شهید سلیمانی مورد حمایت قرار گرفتند.

حسینی افزود: ویزیت ۷۱۸ نفر در منزل، رهگیری تماس ۲ هزار و ۱۴۰ فرد مشکوک به کرونا، بازرسی ۲ هزار و ۵۰۰ مکان، مهرو موم ۱۳۰ واحد و اخطار به یک هزار و ۴۲۲ واحد عرضه کننده مواد غذایی بخشی از اقدامات در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی است.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا ۹ دی ماه ۹۹ به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر  و

شمار جانباختگان این بیماری به  ۵۴ هزار و ۹۴۶ نفر در کشور رسیده است.

کلید واژه ها: کرونا معاونت بهداشتی شهید سلیمانی


نظر شما :