توصیه های بهداشتی در وضعیت آلودگی هوا

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۶ کد : ۱۴۳۳۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۲۷
توصیه های بهداشتی در وضعیت آلودگی هوا

دکتر علیمحمدی عنوان کرد : در شرایطی قرار داریم که وارونگی دما باعث افزایش پایداری و انباشت آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا گردیده است و در بعضی از مواقع کیفیت هوا برای تمامی گروه ها ناسالم می باشد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت :  وضعیت هوا برای گروه های حساس مانند بیماران قلبی و ریوی سالمندان و کودکان و خانم های باردار ناسالم تلقی می شود و به این افراد توصیه می گردد از فعالیت در هوای آزاد پرهیز نمایند .

ایشان بیان نمود : شهروندان از ترددهای غیرضروری و ورزش های سنگین در فضای آزاد اجتناب و از ماسک مناسب در صورت الزام به حضور طولانی مدت استفاده نمایند . استفاده از ماسک FFP2 برای شاغلین از قبیل کارگران شهرداری، راهنمایی و رانندگی  که به اقتضای شغل مجبور به حضور در فضای آزاد هستند ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی ذکر کرد : استفاده از موادغذایی مناسب از قبیل میوه و سبزیجات تازه، شیر کم چرب ، نوشیدن آب و مغزها را در برنامه تغذیه ای خود قرار دهند .

علیمحمدی تاکید نمود:  همشهریان ترجیحا با رعایت پروتکل های بهداشتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند و از ترددهای غیرضروری، روشن گذاشتن وسیله نقلیه و  استفاده از وسایل نقلیه تک سرنشین بپرهیزند.

وی گفت: در صورت هر گونه علائم از قبیل سردرد ، سرگیجه، تنگی نفس و...  به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه و یا با تلفن 115 تماس حاصل نمایند .

از شهروندان عزیز تقاضا می شود از هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا می گردد از قبیل روشن کردن آتش ، سوزندان لاستیک ، عملیات قیر کاری و نظایر آن و هر گونه فعالیت عمرانی غبارسازخودداری گردد .

معاون بهداشتی در پایان متذکر شد :کلیه مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت در سطح شهر و روستا جهت ارائه خدمات به همشهریان در حالت آماده باش می باشند.

کلید واژه ها: بیماران قلبی و ریوی مرکز خدمات جامع سلامت معاون بهداشتی


نظر شما :