معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

اجرای طرح شهید سلیمانی شهرستان خنداب را تحت کنترل در آورد

۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۴۴۶۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۵
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب از آمادگی و فعالیت ۱۲۴ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد.
اجرای طرح شهید سلیمانی شهرستان خنداب را تحت کنترل در آورد

به گزارش روابط عمومی ، دکتر  ابوذر صدوق گفت: حدود چهار هفته از آغاز طرح شهید سلیمانی می‌گذرد و برکات این طرح شامل حال همگان شده است چرا که بار بیماری به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: پرسنل بسیج، سپاه ،هلال احمر، بهداشت و درمان در قالب تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی و رهگیری اقدامات خود را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: ۲۲۰ نفر در ۳۲ تیم حمایتی تا کنون ۵۸۰ بسته حمایتی را بین افراد نیازمند، توزیع کرده اند.

دکتر صدوق گفت: در تیم رهگیری  ۲۷ تیم و در مجموع ۱۶۸ نفر فعالیت می کنند که پیگیری و رهگیری ۵۷۴ بیمار تاکنون و انجام  ۹۳ تست rapid (که ۲۳ مورد آن مثبت بوده است) صورت گرفته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب در ادامه خاطرنشان کرد: شناسایی به موقع و سریع بیماران و ارائه خدمات به موقع برای بیماران، اطرافیان و افراد مشکوک  بسیار حائز اهمیت است که تا امروز ۵۳ تیم مراقبتی به ۵۲۷ بیمار، خدمات مراقبت در منزل را ارائه کرده اند.

وی تصریح کرد: سرکشی مرتب از اصناف و اماکن در کنترل این اپیدمی بسیار مفید بوده و ۳۹ تیم نظارتی با ۱۷۶ نفر حدود ۲ هزار بازرسی را انجام داده اند.

دکتر صدوق در پایان یادآور شد: تعداد ۳۱۰ نمونه پی سی آر انجام شده است که  ۱۰۸ مورد آن مثبت و ۲۳ مورد بستری شده اند و ۸۵ نفر نیز خدمات سرپایی را دریافت کردند.

کلید واژه ها: تیم های حمایتی پی سی آر


نظر شما :