معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

طرح شهید سلیمانی ۸۸ تیم را در فراهان ساماندهی کرد

۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۴۴۶۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷۹
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: طرح شهید سلیمانی که همزمان با سراسر کشور و استان از یک آذر در این شهرستان هم آغاز شده، توانسته ۸۸ تیم بهداشتی و درمانی را ساماندهی کند.
طرح شهید سلیمانی ۸۸ تیم را در فراهان ساماندهی کرد

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا حجتی افزود: در قالب این طرح و در شهرستان فراهان، ۳۰ تیم مراقبتی، ۳۵ تیم حمایتی و ۱۶ تیم مراقبت در منزل و هفت تیم نظارتی متشکل از سپاه، بسیج و هلال احمر زیر نظر بهداشت مشغول به فعالیت می باشند.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی در قالب این طرح از قبیل انجام ۴۱۷ تست pcr، ۷۰ تست rapid (که منجر به شناسایی ۲۵  مورد مثبت شده) و ۱۲۹ مورد مثبت نیز خدمات خود را به صورت سرپایی دریافت نموده اند، صورت گرفته است که همگی به کاهش آمار و تعداد مبتلایان و مرگ و میر موثر بوده اند.

وی تاکید کرد: ۱۵۵۰ بسته کمک معیشتی نیز با کمک امام جمعه، سپاه، بسیج و ... در قالب این طرح بین نیازمندان توزیع شده است.

دکتر حجتی با اشاره به اینکه شهرستان فراهان در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: هدف این طرح کنترل بیماری و کاهش بار اپیدمی کرونا می باشد، و مطمئناً یکی از دلایلی که این شهرستان را از حالت بحرانی به وضعیت متعادل تر رساند، اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراهان در ادامه به مردم توصیه کرد: باید بدانیم که خطر همیشه در کمین است و تنها با یک سهل انگاری کوچک و یک عادی انگاری ساده فاجعه مجدداً شروع شده و چه بسا بسیار طاقت فرساتر از بحران های قبلی باشد.

کلید واژه ها: تست pcr تست rapid


نظر شما :