معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

رهگیری و شناسایی به موقع افراد ناقل در کمیجان با اجرای طرح شهید سلیمانی

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۴۵۶۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۲۰
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: طرح شهید سلیمانی در کمیجان به پیدایش زودرس افراد ناقل بسیار کمک کرد.
رهگیری و شناسایی به موقع افراد ناقل در کمیجان با اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش روابط عمومی ، دکتر نبی بابایی افزود: طرح شهید سلیمانی که با همکاری سپاه، بسیج، هلال احمر و دیگر دستگاه های اجرایی اجرا می شود، فرصت بسیار خوبی را برای شناسایی و غربالگری افراد و رهگیری کسانیکه به تازگی ناقل شده اند، فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: در سطح شهرستان کمیجان ۱۹ تیم حمایتی ۱۱۲ نفره، ۲۳ تیم  رهگیری ۱۶۰ نفره و  ۲۳ تیم نظارتی با  عضویت ۱۰۸ نفر در حال انجام کار هستند.

دکتر بابایی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح تاکنون از ۱۶۵ مورد rapid test انجام شده، ۲۵ نفر مثبت گزارش شده که با توجه به این تست ها و افراد مشکوک ۱۵۵ نفر پیگیری وضعیت شده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان یادآور شد: دو تیم ۱۲ نفره نیز تحت عنوان مراقبت در منزل فعالیت می کنند که در این زمینه بیش از ۹۰ تست را در سرکشی از منازل انجام داده که به ۱۱ مورد  تست مثبت و مراقبت از  ۳۵ نفر منجر شده است.

وی تاکید کرد: همچنین با همکاری بسیج ۱۹۶ بازرسی و در کل ۱۷۰۲ بازرسی سلامت و ۵۳۱ مورد بازدید مشترک با دهیاری ها و دیگر مراکز صورت گرفته است.

وی تکمیل کرد: در طی این بازرسی‌ها ۷۳ اخطار و ۴۰ پلمپ انجام شده و ۵۰ صنف نیز گندزدایی شده اند.

دکتر بابایی در پایان افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی در کاهش موارد ابتلا و متوفیان بسیار تاثیر گذار بوده است و کمک بسزایی در شناسایی افراد مشکوک و ناقل کرده است.

کلید واژه ها: غربالگری تیم حمایتی


نظر شما :