معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

طرح شهید سلیمانی شهر گل و گیاه استان را آبی کرد

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۴۵۶۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۳۱
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی، تعداد مبتلایان و آمار مرگ و میر در این شهرستان، به شدت کاهش یافت.
طرح شهید سلیمانی شهر گل و گیاه استان را آبی کرد

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی قلیچ خانی افزود: ۱۲ تیم حمایتی ۲۷نفره (شامل ۲۰ عضو بسیجی و ۷ نفر از هلال احمر)، ۱۶تیم مراقبتی ۱۴۵ نفره و ۸ تیم مراقبت در منزل با عضویت ۱۶ نفر در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در شهرستان محلات سازماندهی شده و مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: تیم مراقبتی وظیفه رهگیری در پایگاه های شهری را بر عهده داشته و در آن ۲۲ نفر در بخش سلامت، ۸۸ سفیر سلامت و ۲۵ رابط سلامت محله، مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: در بخش سلامت تیم مراقبت در منزل نیز ۱۳ نفر خدمات مربوطه را به همشهریان عزیز ارائه می دهند که در طی این مدت ۱۳ تست سریع انجام شده که ۲ مورد از آنها، مثبت گزارش شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث مراقبت در منزل که بسیار مهم و در کاهش آمار کرونا، ارزشمند است، ۱۱ نفر برای انجام تست PCR به مراکز درمانی و ۶ نفر به بیمارستان معرفی شدند.

دکتر قلیچ خانی تصریح کرد: ۱۳۵۳ خانواده نیز در این مدت تحت حمایت مالی و کالایی قرار گرفته اند.

وی افزود: در همین زمینه ۷۶۶ نفر در معرض خطر نیز پیگیری و رهگیری شدند.

وی در مجموع آمار تست های سریع (rapid test) این شهرستان را ۱۰۱ مورد برشمرد که از این تعداد ۲۷ مورد مثبت اعلام شده و ۷۴ نفر نیز برای انجام PCR معرفی شدند.

دکتر قلیچ خانی گفت: افرادی که برای PCR به مراکز معرفی می شوند، افراد علامت داری هستند که تست سریع آنها منفی تلقی شده، اما از لحاظ علائم کرونایی مشکوک می باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی از آنها خواست تا همچنان در رعایت شیوه نامه ها و دستور العمل های بهداشتی کوشا باشند تا با موج دیگر این بیماری مواجه نشویم.

شایان ذکر است شهرستان محلات در آخرین وضعیت کرونایی استان مرکزی، آبی رنگ اعلام شده است.

کلید واژه ها: تیم حمایتی رهگیری تست سریع


نظر شما :