طرح شهید سلیمانی و کاهش بار کرونا در آشتیان

۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۴۶۴۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۱
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان گفت: با شروع طرح شهید سلیمانی ساماندهی نیروها به خوبی صورت گرفته و در کاهش بار بیماری کرونا بسیار موثر بوده اند.
طرح شهید سلیمانی و کاهش بار کرونا در آشتیان

به گزارش روابط عمومی، دکتر عباس ملاطایفه افزود: تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی، نیروها و ارگان های مختلف با انسجام و برنامه ریزی کمتری، کمک می کردند اما با اجرای این طرح نیروهای داوطلب مختلف با ساماندهی خوبی در کنار هم به کنترل اپیدمی کمک کردند.

وی اظهار داشت: افراد در قالب سه تیم حمایتی(مستقر در پایگاه بسیج)، تیم رهگیری و تیم مراقبتی فعالیت های خود را آغاز نمودند.

وی تاکید کرد: ۱۰ تیم حمایتی(۹۲نفر) متشکل از ۵ بسیجی، ۷ عضو هلال احمر، ۸ سفیر سلامت و ۷۲ رابط سلامت محله اقدامات حمایتی خود را در محله های گوناگون انجام می دهند.

دکتر ملاطایفه خاطرنشان کرد: ۱۶ تیم رهگیری با ۲۳۷ نفر عضو که متشکل از ۶۰ عضو بسیجی، ۲۰ عضو در بخش سلامت، ۸۵ سفیر سلامت و ۷۲ رابط سلامت است، کارهای مربوط به رهگیری افراد بیمار و نزدیکان آنان و افراد قرنطینه در منزل را در دست اقدام دارند.

وی تصریح کرد: در  قالب این طرح، ۳۱ نفر که با افراد مبتلا از  نزدیک تماس  داشته اند، رهگیری و پیگیری شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان گفت: ۴ تیم مراقبتی با ۸ نفر عضو که همگی از بخش سلامت هستند نیز در این طرح همکاری می کنند.

وی تاکید کرد: تعداد ۲۷rapid test انجام شده است، که از این میان ۴ مثبت اعلام شده، ۵ نفر به مراکز درمانی ارجاع شده اند و ۳ نفر نیز برای انجام تست pcr معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه بهداشت مقدم بر درمان است، گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی این امر محقق شد و با شناسایی زودهنگام و به موقع افراد مبتلا و مشکوک مقدار قابل توجهی از بار این اپیدمی کاهش داده شد.

دکتر ملاطایفه افزود: با توجه به پیدایش گونه های جدید و جهش یافته نیاز است که رعایت پروتکل های بهداشتی جدی تر از قبل ادامه داشته باشد چرا که یک سهل انگاری کوچک منجر به بروز فاجعه ای می شود که عوارض غیر قابل جبران دارد.

وی همچنین یادآور شد: پرسنل بهداشت و درمان در کنار نیروهای بسیج و هلال احمر و غیره، با دقت و تلاش های بسیار سعی نموده اند این اپیدمی را کنترل نمایند، اما به کمک مردم نیاز مبرم دارند، چراکه بدون حمایت و کمک مردم این امر محقق نمی شود.

وی در پایان مردم و اصناف را به رعایت پروتکل های بهداشتی و دوری از عادی انگاری و  هرگونه دست کم گرفتن این بیماری تا رسیدن به درمان قاطع و ایمن توصیه کرد.


 

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی تیم حمایتی شبکه بهداشت و درمان


نظر شما :