سه هزار و ۴۰۰ آزمایش سریع کرونا در استان مرکزی انجام شد

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۴۶۸۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۴۹
اراک - ایرنا - مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه هزار و ۴۰۰ آزمایش سریع تشخیص ویروس کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی انجام شد.
سه هزار و ۴۰۰ آزمایش سریع کرونا در استان مرکزی انجام شد

سید «شهریار حسینی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار و ۲۰۶ آزمایش سریع از این تعداد، از سوی تیم رهگیری طرح انجام شده که منجر به شناسایی ۳۵۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹شد.

وی اظهار داشت: چهار هزار و ۶۱۶ نفر که با بیماران مبتلا به کووید۱۹ در ارتباط بودند نیز  در طرح شهید سلیمانی شناسایی شدند.

مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴ هزار و ۴۹۵ خانوار نیز در این طرح برای کمک به معیشت مورد حمایت قرار گرفتند.

حسینی افزود: ۵۶۱ آزمایش کرونا نیز از سوی تیم مراقبت در منزل انجام شد که ۹۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ شناسایی و برای درمان به مراکز بهداشتی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۲۳۳ بیمار نیز برای درمان از سوی افراد شرکت کننده در طرح شهید سلیمانی در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تیم نظارتی این طرح نیز چهار هزار و ۳۵۹ بازدید مشترک با بسیج و هلال احمر در استان مرکزیانجام دادند.

حسینی افزود: ۲ هزار و ۴۹۷ اخطار و ۱۶۰ مهر و موم نتیجه بازرسی از واحدهای صنفی و توزیع اقلام بهداشتی در اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

طرح شهید قاسم سلیمانی ( مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله‌محور) با سه محور مراقبت، حمایت و نظارت و با اهدافی نظیر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر در کشور اجرایی شده است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا دوم بهمن ۹۹ به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ نفر و تعداد جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

کلید واژه ها: کرونا کووید 19 قطع زنجیره انتقال پروتکل های بهداشتی


نظر شما :