خیز کرونا در استان مرکزی باید با رعایت دستورات بهداشتی کنترل شود

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۴۸۶۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۴۰
شواهد خیز کرونا در  هفته نخست بهمن ماه جاری در استان مشهود است و این امر زنگ خطری محسوب می‌شود.
خیز کرونا در استان مرکزی باید با رعایت دستورات بهداشتی کنترل شود

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی علیمحمدی افزود: ۳۹۰ مورد مثبت شناسایی شده در هفته پایانی دی ماه با رشد ۴۶ درصدی در هفته اول بهمن به ۵۶۹ مورد رسیده است به طوری که در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۲۸ مورد به ۳۱۷ مورد، در دانشکده ساوه ۱۳۷ نفر به ۱۴۲ نفر و دانشکده خمین ۲۵ نفر به ۱۱۰ نفر افزایش یافته و در خمین رشد ۳۴۰ درصدی به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: ۳۴۸ مورد سرپایی در هفته پایانی دی ماه با رشد ۴۹ درصدی به ۵۱۸ نفر در هفته اول بهمن رسیده است. در این شاخص در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک رشد ۴۱ درصدی، در ساوه رشد ۵ درصدی و در خمین نیز رشد ۳۸۲ درصدی گزارش شده است.
وی با اشاره به رشدی ۲۱ درصدی موارد بستری در استان گفت: ۴۲ نفر هفته پایانی دی ماه به ۵۱ نفر در هفته ابتدایی بهمن ماه رسیده است، موارد بستری در دانشگاه علوم پزشکی اراک، ساوه و خمین در بازه زمانی مذکور به ترتیب رشد ۲۸ درصدی، ۱۴ درصدی و ۳۳ درصدی داشته است.
دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: هشت مورد فوتی هفته پایانی دی ماه به ۱۱ متوفی در هفته ابتدایی بهمن ماه رسیده است که این افزایش در واقع با رشد ۶۷ درصدی در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ثبت شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: از تاریخ ۱۶ آذرماه تاکنون ۸۹۳۱ رپید تست(تست سریع) در استان انجام شده است که براساس انجام این تست ها، ۸۵۶ مورد مثبت شناسایی شده است.
دکتر علیمحمدی در پایان خواستار وحدت رویه بیشتر در خصوص برگزاری مراسم ها، نمایشگاه ها و مجامع مختلف شد.

کلید واژه ها: کرونا پیشخوان دولت معاون بهداشتی


نظر شما :