معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

سه راهکار مهم برای کرونا

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۵۱۵۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۱۲
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان محلات : رعایت ۳ نکته در مورد این بیماری بسیار حایز اهمیت است.
سه راهکار مهم برای کرونا

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان محلات، مهدی رضایی گفت : مراجعه به موقع به پزشک ،قرنطینه مناسب و همکاری با پرسنل بهداشت در کنترل و بهبودی این بیماری تاثیر گذار است.
او افزود : اگر اشخاص علائمی همچون تب، سرفه، گلودرد علائم گوارشی و یا کاهش حس بویایی و چشایی در خود احساس کردند ،در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند تا توسط پزشکان ارزیابی شده و تعیین و تکلیف شوند.
وی تاکید کرد : بیمارانی که کرونای آنها مثبت اعلام شده و یا مشکوک به این بیماری هستند ،در جامعه و محل کار خود نباید حضور پیدا کنند و در منزل نیز می بایست فاصله ایمن را با سایر افراد خانواده رعایت نمایند و وسایل شخصی خود را با دیگران جدا سازند تا کانون جدید بیماری در سطح خانواده و جامعه به وجود نیاید.
رضایی در پایان  خاطر نشان کرد : همکاران ما در مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه های بهداشت و خانه های سلامت به صورت روزانه افراد مثبت را کنترل کرده و هدف از این تماس ها و کنترل ها این است که مطمئن شویم بیماران روند رو به بهبودی داشته و مسیر درمانی آنها چک می گردد که اگر خلاف این قضیه ثابت شود ،تیم واکنش سریع به درب منازل مراجعه می‌کنند و یا همکاران بهداشتی بیماران را به پزشک ارجاع می‌دهند.

کلید واژه ها: فاصله ایمن


نظر شما :