معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

هفته ای به نام و برای مردان

هر ساله در کشور اولین روز اسفندماه بعنوان روز ملی سلامت مـــردان و هفت روز متوالی آن برای سلامت مردان، هفته مردان نامگذاری شده است.
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰ کد : ۱۵۱۷۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۲۸
هفته ای به نام و برای مردان

به گزارش روابط عمومی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این خصوص گفت: مقرر شده هر ساله در این روز با هدف حساس سازی جامعه آموزش و فرهنگ سازی در حد امکان مداخلات تشخیص و درمانی صورت گیرد.

دکتر علی علیمحمدی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردان و برای ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت ها، برنامه های مربوطه در هفته ای به همین نام(هفته ملی سلامت مردان ایرانی=سما) برگزار می گردد و برای هر یک از روزهای هفته سلامت مردان، یک عنوان و یک شعار خاص در نظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت، مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت برنامه های این هفته و روز شمارهای مربوطه اعلام شده که با توجه به شیوع ویروس کرونا، این برنامه ها را تحت الشعاع قرار داده و همه نگاه ها را به خود معطوف کرده است.

دکتر علیمحمدی افزود: برنامه های این هفته از روز جمعه یکم اسفند با موضوع حفاظت از سلامت خانواده و پیشگیری از ناباروری مردان آغاز و به ترتیب در روز شنبه(2 اسفند) بهبود و حفظ سلامت مردان در دوره کرونا، یکشنبه(3 اسفند) شیوه زندگی سالم مردان در بحران کرونا با تاکید بر چاقی، دوشنبه ( 4 اسفند) سرطان های شایع مردان و مراقبت های پیشگیرانه در دوره کرونا، سه شنبه(5 اسفند) کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، چهارشنبه(6 اسفند) نقش باورهای فرهنگی مردان در حفظ و ارتقای سلامت خود در دوره کرونا و نهایتا پنج شنبه (7 اسفند،روز پدر) گرامیداشت مقام پدران و توجه بیشتر به سلامت آنان در دوره کرونا پیگیری و انجام خواهد شد.

کلید واژه ها: سلامت مردان کرونا معاون بهداشتی


نظر شما :