افزایش چتر نظارتی بازرسان ویژه کرونایی

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۱۱ کد : ۱۵۲۶۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷۹
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش بازرسی های کرونایی از اول اسفند تا بیست فروردین سال آتی خبر داد.
افزایش چتر نظارتی بازرسان ویژه کرونایی

به گزارش روابط عمومی، مهندس حسن مهرعلی گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره انتقال و لزوم برنامه ریزی دقیق جهت روزهای پایانی سال؛ برنامه بازرسی ویژه با تغییر در نقشه بازرسی و افزایش چتر نظارتی و با اولویت برخورد و اعمال مقررات واحدهایی که در بازرسی های قبلی اهتمامی در جهت اصلاح نداشته اند از اول اسفند اغاز و تا ببست فروردین  ادامه خواهد یافت.

وی افزود: پیش از این آموزش های لازم؛ تذکرات؛ اخطاریه های بهداشتی جهت واحدهای متخلف ارسال شده است پس بنابراین رویکرد اسفند اعمال مقررات  است.

وی تاکید کرد: بازرسی ویژه بهداشتی از تمام مطب ها و کلینک ها و داروخانه ها و مراکز درمانی با رویکرد اعتبار سنجی و راستی آزمایی و صحت سنجی و نیز انطباق  روند جاری ارایه خدمات با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای قطع زنجیره انتقال در قالب طرح ضربت و جدا از بازرسی روتین با استفاده از ظرفیت بازرسان بهداشتی آغاز شده است.

مهرعلی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم برنامه ریزی منسجم در راستای شناسایی سریع و دقیق فرآیندهای معیوب و تاثیرگذار در سلامت جامعه و به سبب ورود سریع و انعکاس و پیگیری به موقع برخی عدم توجه به محدودیت ها و ممنوعیت ها  و تجمع ها و ترددهای غیراضطرار و صف ها و تراکم در مراکز تامین اقلام، خصوصا در ماه آخر سال، تیم های بازرسی بهداشتی در سه تایم صبح، عصر و شب  و در روزهای تعطیل برنامه ریزی شده است که انجام کار خواهند کرد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: خوشبختانه همکاری مقام قضایی و انتظامی در برخورد سریع و به موقع تخلفات بهد اشتی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا ستودنی است و در حال حاضر در حال برنامه ریزی بازرسی بهداشتی مشترک با متولیان امر جهت پایش برخی از اماکن پرتردد در روزهای آخرین سال در راستای اصلاح سریع و به موقع  فرایندها  و نواقص از طریق متصدیان و مدیران ذیربط  می باشیم.

مهرعلی گفت: همچنین نیاز است در راستای ممانعت از شیوع بیماری دستگاه ها و سازمان ها نیز به وظایف ذاتی خود عمل نمایند و اتخاذ تدابیر لازم و ساز و کار مناسب در راستای حفظ سلامت شاغلین در ادارات و سازمان ها و صنایع از وظایف دستگاه های مربوطه می باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه برنامه ریزی پایش مجدد از طریق بازرسان اعمال شده است، افزود: برخی واحدهای ارایه دهنده خدمات نیاز است برنامه ریزی قوی در جهت کاهش  میزان زمان توقف و تراکم ارباب رجوع در محل اعمال نمایند که در غیر اینصورت به ناچار ضمن اقامه دعوا مجبور به پلمپ آنها خواهیم شد.

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی سلامت محیط و کار


نظر شما :