معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

مسافرانی که با قطار به اراک می آیند تست کرونای انگلیسی می شوند

۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۰ کد : ۱۵۳۹۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۳۴
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قصد ایجاد رعب و وحشت را نداریم، اما با مشاهده و تایید اولین مورد کرونای انگلیسی باید بیش از پیش مراعات کنیم.
مسافرانی که با قطار به اراک می آیند تست کرونای انگلیسی می شوند

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی علیمحمدی در مصاحبه با خبر رادیو شبکه آفتاب افزود: اولین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان مرکزی توسط آزمایشات مختلف انجام و تایید نهایی شد و انستیتو پاستور هم این مورد را تایید کرده است.

وی افزود: هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم نیست، اما این پیغام را به همگان می رساند که باید بیشتر از گذشته به مسائل بهداشتی توجه داشته باشیم.

وی در ادامه تکمیل کرد: باید فاصله اجتماعی و زدن ماسک صحیح را بیشتر از قبل رعایت کنیم، از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و برگزاری مراسم‌های مختلف بپرهیزیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس جهش یافته، از امروز اکیپ های بهداشتی با همکاری مدیرعامل راه آهن و نیروی انتظامی در راه آهن اراک مستقر شده و مسافرانی که از طریق ریلی وارد شهر اراک می‌شوند تب سنجی و پالس اکسیمتر شده و آزمایشات مقدماتی برایشان صورت می گیرد و پس از اطمینان از سلامتی می توانند ایستگاه را ترک نمایند.

دکتر علیمحمدی گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و خریدهایی که ممکن است ضرورت داشته باشند، از هم استانی های عزیز تقاضا داریم که در ساعات خلوت و با حفظ تمامی پروتکل های بهداشتی در سطح شهر حاضر شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تصریح کرد: این ویروس جهش یافته قدرت سرایت و انتقال ۷۰ درصد بیشتر از نوع قبلی را دارا بوده و به همین دلیل قدرت کشندگی و درگیری ریوی بیشتری نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه این نوع ویروس کاملاً با نوع قبلی فرق دارد، گفت: طبق مطالعات صورت گرفته، این ویروس بیشتر در گروه های سنی پایین‌تر از جمله کودکان و نوجوانان و همچنین جوانان دیده می‌شوند، بنابراین سیر خطرناک‌تری نسبت به نوع قبلی دارد و میزان بستری نیز افزایش می یابد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: فاصله اجتماعی معاون بهداشتی


نظر شما :