تاکنون هیچگونه عوارضی از تزریق واکسن‌ کرونا ویروس در استان مرکزی مشاهده نشده‌است.

۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۱ کد : ۱۵۵۰۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۵۶
تاکنون هیچگونه عوارضی از تزریق واکسن‌ کرونا ویروس در استان مرکزی مشاهده نشده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۶۶ موارد مثبت بیماری کووید ۱۹ در هفته نخست اسفندماه جاری در این استان مشاهده شد درحالی که تعداد بیماران کرونایی استان در هفته چهارم بهمن ۹۲۴ مورد بود.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: شمار موارد بستری بیماری کووید ۱۹ در هفته چهارم بهمن نسبت به هفته نخست اسفند ماه از ۷۴ مورد به ۵۶ مورد، سرپایی از ۸۵۰ مورد به ۷۱۰ مورد و فوت نیز از ۱۲ نفر به ۹ نفر کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار و ۳۳۳ مورد تست سریع ویروس کرونا از ۱۶ آذرماه تا هفتم اسفندماه جاری در استان مرکزی انجام شد که یک‌هزار و ۹۷۲ مورد مثبت در این تست‌ها مشاهده شده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: ۱۰ دز واکسن در مرحله نخست به شهرستان اراک، ۴۰ دز خمین و ۲۰ دز برای واکسیناسیون کادر درمان شهرستان ساوه اختصاص یافت.

دکتر علیمحمدی گفت: ۸۹۰ دز واکسن در مرحله دوم به شهرستان اراک، ۲۰۰ دز به شهرستان ساوه و ۱۰۰ دز به شهرستان خمین اختصاص یافته و تاکنون هیچگونه عوارضی از تزریق این واکسن‌ها در استان مشاهده نشده‌است.

کلانشهر اراک ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و پنج بیمارستان دولتی، ۲ مرکز درمانی خصوصی و یک بیمارستان تامین اجتماعی خدمات درمانی را ارایه می‌دهند.

ویروس کرونا از بهمن ماه سال ۹۸ در ایران شیوع یافت که استان مرکزی پس از قم اولین موارد مثبت بالینی کووید ۱۹ را شاهد بود.

کلید واژه ها: تست سریع معاون بهداشتی


نظر شما :