معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

جذب ۶۱ بهورز و تقویت حوزه سلامت

۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۵۵۱۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۹۳
مدیر شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مجوز جذب ۶۱ بهورز که از طریق آزمون در ۲۰ اردیبهشت ماه سال آتی برگزار می شود، در حال پیگیری است که اولویت با افراد بومی خواهد بود.
جذب ۶۱ بهورز و تقویت حوزه سلامت

به گزارش روابط عمومی، سید شهریار حسینی در حاشیه جلسه تقدیر از بهورزان، افزود: هر ساله در تاریخ ۱۲ شهریور که روز بهورز نامگذاری شده است، به پاس زحمات آنان در مشهد با حضور وزیر و معاون بهداشتی مراسمی برگزار می شود و به بهورزان نمونه و مراقبین سلامت جوایزی اهدا می شود که این جلسه در تاریخ مقرر برگزار شد.

وی اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم و نقش پر رنگ بهورزان و مراقبان سلامت، مراسمی دیگر  به صورت مجازی با حضور رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار و از تلاش های این عزیزان در مقابله با کرونا تقدیر و به شش نفر برگزیده که در مراسم حضور داشتند، جوایزی اهدا شد.

وی بیان کرد: امروز از ۳ بهورز، ۲ مراقب سلامت و ۱ مربی بهداشت نمونه استان به صورت ویدوئو کنفرانسی و با حضور مقامات وزارتخانه تقدیر و تشکر شد.

وی تاکید کرد: همچنین در این مراسم از زحمات و تلاش های کارشناس مسئول آموزش بهورزی استان خانم قنبری که در طی این مدت زحماتشان به دلیل آموزش مجازی و تهیه منابع آموزش غیر حضوری، دو چندان شده بود، تقدیر و تشکر شد.

مدیر شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در استان مرکزی، ۲۷۶خانه بهداشت وجود دارد یعنی تقریبا به ازای هر ۸۷۵ نفر، یک خانه بهداشت فعال وجود دارد و در حال حاضر ۴۶۷ بهورز شاغل و ۴۹ دانش آموز بهورزی که به زودی فارغ التحصیل می شوند، فعالیت می کنند.

حسینی افزود: مجوز جذب ۶۱ بهورز که از طریق آزمون در  ۲۰ اردیبهشت ماه سال آتی برگزار می شود، در حال پیگیری است که اولویت با افراد بومی و کاردان و کارشناسان بهداشتی و مامایی است، اگر تعداد متقاضیان به هر دلیلی به حد نصاب نرسد در مرحله بعد دارندگان دیپلم جذب می شود که بعد از قبولی در این آزمون کاردانان و کارشناسان ۶ ماه و دارندگان دیپلم ۱۸ ماه آموزش می‌بینند.

وی در پایان یادآور شد: طرح ادامه تحصیل بهورزان در حال پیگیری  است که از طریق آزمون تعدادی از بهورزان جذب و دو سال آموزش از راه دور می بینند و به آنها مدرک کاردانی بهورزی داده می شود.

کلید واژه ها: مراقبان سلامت بهورزان معاون بهداشتی


( ۱ )

نظر شما :