یک پایان بندی بد

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۵ کد : ۱۵۶۸۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۳۳
یک پایان بندی بد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، شهریار حسینی، مدیر گروه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: کرونا جهش یافته در بیشتر استان های کشور و همچنین در تمـام شهرستان های استان مرکزی به استثنای زرندیه یافت شده است، به همین منظور رعایت پروتکل های بهداشتی؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست ها و عدم حضور در مکان های شلوغ و پرتردد، چون گذشته توصیه می شود.
وی افزود: با اینکه موارد ابتلا به کرونای جهش یافته که در استان دیده شده، خیلی بدحرال نبوده اند و تعداد مبتلایان به ویروس انگلیسی هم تا همین لحظه خیلی زیاد نبوده ولی به هر حال این ویروس در جامعه در حال چرخش است، اینکه در شهر یا استانی موارد ابتلا به این ویروس هنوز یافت نشده به معنی این نیست که ویروس در آن جا وجود ندارد، چون همان طور که وزارت بهداشت هم هشدار داد، ویروس وارد کشور شده است و باید با رعایت موارد بهداشتی سعی کنیم که وارد موج چهارم نشویم.
حسینی افزود: فعلا که همه صنوف در حال فعالیت هستند، اما با توجه به روند بیماری، هفته به هفته در هر یک از استان ها و در کل کشور تصمیم گیری های جدیدی انجام می شود.، اما توصیه هایی که برای حال حاضر می شود داد این است که مردم تا جای ممکن، خریدهای غیر ضروری خود را به تاخیر بیاندازند.
وی تصریح کرد: چون کرونای جهش یافته گروه سنی نوجوانان، جوانان و بچه ها را هم درگیر می کند، بهتر است مردم، دسته جمعی خرید نکنند و بچه ها را به همراه خود نبرند.
حسینی افزود: مردم نباید خرید خـــود را در ساعت های شلوغ انجام دهند، طبق مدل های قبلی، معمولا صبح ها مرکز شهر خلوت تر بوده و عصر خیابان ها و مراکز خرید دچـار ازدحام و شلـــوغی می شوند، بهتر است کسانی که می توانند در ساعات پیک به مراکز خرید و فضاهای سربسته مراجعــه نکنند.
وی در توصیه به اصناف اظهار کرد: جا دارد اصناف هم با تذکر و آموزش رعایت موارد بهداشتی در این زمینه همکاری کنند، همچنین پیش بینی وسایل ضدعفونی در محل برای استفاده مردم و عدم رد و بدل کردن پول نقد از مواردی است که به اصناف توصیه می شود.
وی در پایان به مردم توصیه کرد در خرید های خود وسواس به خرج نداده و در کوتاه ترین زمان ممکن خرید های خود را انجام دهند.

کلید واژه ها: موارد بهداشتی رعایت فاصله اجتماعی


نظر شما :