منشور عفاف و حجاب

۰۵ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۶ کد : ۱۵۸۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۰۵
منشور عفاف و حجاب

منشور عفاف و حجاب

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی

از آن جا که در مکتب حیات بخش و انسان ساز اسلام ، زن و مرد، از شخصیتی شایسته و موقعیتی الهی بهره مند هستند تا جایی که می توانند مصداق تحقق فلسفه خلقت ، یعنی مقام والای خلیفه الهی گردند، حفظ و صیانت از ارزش های متعالی انسانی و رعایت شئونات و کمالات بشری از مهمترین اولویت هر دوران محسوب می شود.

همچنین از جهتی که وجود والای زن، زینت بخش آفرینش انسان است و افق روح او تجلی گاه رحمت و دامان پرمهرش ،جایگاه رشد مردان بزرگ است لذا با عنایت به اصل امنیت اخلاقی جامعه و توجه ویژه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر قوانین موجود ، موارد ذیل را به عنوان منشور عفاف وحجاب دانشگاه علوم پزشکی اراک ابلاغ داشته ، و از خانواده بزرگ دانشگاه (اساتید، کارکنان و دانشجویان )انتظار توجه دقیق و اجرای صحیح و کامل آنها را داریم .

1-با توجه به نگاه اسلام ، مراجع معظم تقلید و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب که از چادر به عنوان حجاب برتر یاد می کنند، این پوشش وزین باید همواره مورد تکریم و تشویق مدیران نظام قرار گرفته و به عنوان اولویت پوششی برای بانوان کارمند توصیه شود .

2-رعایت پوشش کامل بدن(به جز قرص صورت و دو دست تا مچ ) برای کلیه خواهران گرامی ضرورت دارد.

3-خواهران و برادران محترم استفاده از رنگ های مناسب و موجه در پوشش را مورد توجه قرار داده و از لباسهای چسبان پرهیز نمایند.

4-پرهیز از آرایش در انظار عمومی، محل کار و آشکار نمودن زیور آلات برای خواهران شاغل و مراجعین محترم ضروری است.

5- به مسئولین توصیه می شود در تفکیک محیط های شغلی خانم ها وآقایان کوشا باشند.

6- مدیران و مسئولان ، افرادی که شئونات اسلامی را مورد توجه قرار می دهند تشویق و نسبت به افرادی که کم توجهی می نمایند طبق مقررات و ضوابط تخلفات اداری اقدام گردد.

7- مراجعه کنندگانی که حجاب و شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند ضرورتاً توسط مسئولین، مدیران و کارکنان با تجربه امر به معروف و نهی از منکر شوند .

8- در هر صورت مسئولین محترم در اجرایی شدن این منشور کوشا بوده و نسبت به وظایف الهی و قانونی خود اقدام نمایند.

 

با تقدیر و تشکر از همه خواهران و برادران متعهد و انقلابی و آرزوی توفیقات الهی

دبیرخانه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان مرکزی


( ۱۳ )

نظر شما :