آیین نامه رفتار و پوشش حرفه ای کارکنان درکلیه واحد های تابعه و ستادی دانشگاه

۰۵ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۱ کد : ۱۵۸۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۸۹۹

آیین نامه رفتار و پوشش حرفه ای کارکنان درکلیه واحد های تابعه و ستادی دانشگاه

1-کارکنان بالینی می بایست در طول مدت حضور در محیط های بهداشتی و درمانی از لباس فرم مخصوص بر اساس رنگ و ترکیب و استاندارد تعریف شده (با نصب اتیکت ) با رعایت کامل شئون اسلامی استفاده نمایند.

2-حدود و پوشش کارکنان زن (کلیه واحد های تابعه و ستادی دانشگاه) برابر دستورالعمل های مربوطه شامل چادر یا مانتوی غیر چسبان (تا زیر زانو و بدون علایم) با آستین بلند ، شلوار پارچه ای آزاد ، مقنعه بلند (به طوری که تمام سر ، موها ، نواحی گردن پوشیده شود.)بارنگ های متعارف بدون زینت و زیور آلات و عدم استفاده از هر گونه لوازم آرایشی. کاملا بر اساس قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس رعایت گردد.

3-حدود پوشش کارکنان مرد شامل رعایت آراستگی و متانت ظاهری ، اجتناب از : پوشیدن تی شرت ، پیراهن تنگ با آستین کوتاه و شلوار تنگ یا جین و نیز پوشیدن لباسهای دارای نشانهای غربی یا زیور آلات غیر متعارف وکمربندهای پهن یا سگک های غیر متعارف و پیرایش نامناسب موی سر و صورت. کاملا بر اساس قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس رعایت گردد.

4-تاکید می گردد از حضور کادر بهداشتی و درمانی در محیط ها و مخصوصاً اتاق عمل بدون جوراب ، استفاده از زیور آلات غیر متعارف ، ناخن های بلند و لاک زده و هر گونه آرایش خودداری و تذکرات لازم داده شود .در صورت مشاهده تیم ارزیاب با این موارد برخورد جدی خواهد شد.

5-ایجاد فضای امن و آرام با اتخاذ تدبیر مناسب برای جداسازی محیط بانوان از جمله :محل کار،غذاخوری ،کارتکس، سینک ضد عفونی دستها در اتاق عمل در راستای کاهش اختلاط و سالم سازی روابط بین کارکنان زن و مرد به استناد قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس.

6-خودداری از به کارگیری بانوان در پست محل های سازمانی پر ازدحام ویژه آقایان و حتی المقدور در نوبت کاری شبانه

7-ترجیحاً به کارگیری منشی و یا مسئول دفتر آقا برای مدیران آقا و خانم برای مدیران خانم

8-تذکر به افراد متخلف خصوصا در بحث عفاف و حجاب توسط مدیران و معرفی به تخلفات اداری در صورت تکرار

درپایان : پرواضح است که نگاه به موضوع پوشش در افراد مقوله ای اعتقادی ،فرهنگی و اخلاقی می باشد ، شایسته است مدیران و مسئولین ذیربط در ترویج فضای مذکور  بواسطه توجه دادن کارکنان محترم به الگوها و جاذبه های انسانی ،اسلامی و اخلاقی کوشا باشند.


( ۳۳ )

نظر شما :