معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

رعایت نکات ایمنی در استفاده از شوینده های خانه تکانی پایان سال

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۵۸۴۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷۳
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت اراک از مردم خواست تا در خانه تکانی پایان سال خود، نکات ایمنی را رعایت کنند.
رعایت نکات ایمنی در استفاده از شوینده های خانه تکانی پایان سال

به گزارش روابط عمومی، غلامرضا میری گفت: هر ساله با نزدیک شدن به عید نوروز و آغاز سال جدید طبق رسوم دیرینه، خانواده ها با نظافت و شستشو و خانه تکانی به استقبال سال جدید می روند که لازم است برای حفظ سلامتی خود نکاتی را رعایت کنند.

وی افزود: اگر قصد خانه تکانی و تمیز کردن منزل را دارید، از استفاده هم زمان چند شوینده و گندزدا با هم به شدت بپرهیزید، چرا که اینکار باعث تولید و تجمیع گازهای مضر و در نتیجه مسمومیت، تخریب و آسیب به بافت های ریه و مجاری تنفسی می شود.

وی یادآور شد: در صورت بروز چنین مشکلاتی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه و یا با اورژانس تماس حاصل فرمایید.

وی ضمن تاکید به داشتن برنامه ریزی مدون و مستمر برای تمیز کردن منزل در طول سال، عدم موکول کردن آن به روزهای پایانی را به هم استانی های عزیز توصیه کرد و گفت: التزام تمیز کردن و خانه تکانی در واپسین روزهای سال فشار زیادی به افراد خانواده وارد می کند.

وی به مردم توصیه کرد از خرید مواد شوینده غیر مجاز و تقلبی که توسط دوره گردها و دست فروش ها، عرضه می شود جدا خودداری کنند.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت اراک گفت: مردم باید از پاک کننده های مناسب و اسپری های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو استفاده و هر محلول شوینده را برای پاک کردن و تمیز نمودن وسایل مخصوص خود به کار بگیرند.

میری ضمن تاکید بر توجه به لیبل روی مواد شوینده و استفاده از غلظت مناسب این مواد، افزود: حتما قبل و حین گندزدایی از ماسک و دستکش مناسب استفاده و همچنین تهویه ورودی و خروجی هوا نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: با توجه به ادامه دار بودن کرونا و اضافه شدن انواع جهش یافته آن، تنها راه مقابله را که همان رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی دست ها و استفاده صحیح از ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی و رفت و آمدهای بی مورد است را بهترین روش ممکن برای پیشگیری دانست.

کلید واژه ها: خانه تکانی گندزدا


نظر شما :