هزار بازرسی در سه روز ابتدایی سال ۱۴۰۰ با اولویت پیگیری شکایات مردمی

۰۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۶ کد : ۱۶۰۷۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۹۹
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بازرسی‌های مستمر از مراکز و اماکن به منظور حفظ سلامت مردم و پیگیری شکایت های رسیده، در حال انجام است.
هزار بازرسی در سه روز ابتدایی سال ۱۴۰۰ با اولویت پیگیری شکایات مردمی

به گزارش روابط عمومی، مهندس حسن مهرعلی بیان کرد: به منظور حفظ سلامت مردم در تعطیلات نوروزی تنها در سه روز هزار بازرسی از اماکن مختلف و مراکز تابع دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شده است که در راستای بررسی و رصد و پایش فرایندها، از ظرفیت بازرسان ستادی نیز استفاده شده است و تمام شهرستان ها در حال پایش است.
وی افزود: بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، اماکن بین جاده ای، حمل و نقل عمومی، مراکز تفریحی، مراکز اقامتی، مراکز درمانی، ایستگاه های سوخت و سرویس های عمومی و کلیه مراکز و فرایندهای تاثیرگذار بر چرخه انتقال کرونا از طریق بازرسان بهداشتی به منظور حفظ سلامت مردم در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: بازرسی های مذکور در سال نو در شیفت های صبح و عصر و شب و بسته به نوع فرایند و نوع امکنه متفاوت می باشد.
وی افزود: در این برنامه ضمن بازرسی روتین، بازرسی مشترک و ضربتی و نیز تشدید در راستای افزایش چتر نظارتی اعمال می گردد.
وی تاکید کرد: ضمن پایش و رصد موارد یاد شده نمونه برداری از آب و غذا نیز در جهت آنالیز سلامت به صورت آزمایشگاهی و پورتابل صورت می گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: در این برنامه بازرسی در صورت مشاهده هر گونه تخلف شخص متصدی چ بسته به نوع تخلف و یا مغایرات با پروتکل ها تذکر، اخطار، ارجاع پرونده به مراجع قضایی و یا پلمپ در نظر گرفته می شود.
وی افزود: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.
مهندس مهرعلی تصریح کرد: از مردم خواهشمندیم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و از سرو غذا در رستوران خودداری کرده؛ از سفر غیر اضطرار پرهیز و از حضور در اماکن تجمعی اجتناب ورزند.
وی تاکید کرد: کماکان زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توصیه اکید است چرا که واریانت های جدید از یک طرف در حال چرخش هستند و از طرفی عادی انگاری مردم خطر آفرین است.
وی در پایان گفت: مسافرت در بهترین شرایط ایده ال، ریسک فاکتورهای متعدد در جهت زنجیره انتقال مشهود است چرا که سطح رعایت بهداشت به کمترین سطح می رسد بنابراین مجددا از مردم خواهشمندیم اگر هر گونه برنامه سفر برای نیمه دوم تعطیلات دارند، به خاطر حفظ سلامتی آن را لغو نمایند.


 

کلید واژه ها: بازرسی بهداشتی سلامت محیط و کار


نظر شما :