انجام بیش از ۷۷۶۸ بازرسی بهداشتی در طرح سلامت نوروزی در سطح مراکز تحت نظارت حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۶۱۷۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۵۰
انجام بیش از ۷۷۶۸ بازرسی بهداشتی در طرح سلامت نوروزی در سطح مراکز تحت نظارت حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک

دکتر علیمحمدی گفت: درآستانه حلول سال جدید برنامه ریزی دقیق در خصوص پوشش های بازرسی بهداشتی و افزایش چترنظارتی اعمال گردید و ازظرفیت بازرسان بهداشتی درایام تعطیل استفاده و بازرسی ها در قالب تیم های بازرسی روتین،مشترک،ضربتی و طرح تشدید برنامه ریزی و اجرا شده است.

معاون بهداشت بیان کرد : بازرسی بهداشتی همزمان در تایم صبح به تایم های عصر و شب نیز تسری یافت و با آغاز برنامه نظارتی ویژه سلامت نوروزی تعداد7768 بازرسی اعمال شده است.

ایشان عنوان نمود: تاکنون از بازرسی های انجام شده 298 پرونده منجر به اقامه دعوا و پیگرد قضایی و 57 پرونده منجر به تعطیلی و پلمپ مراکز گردیده و در مدت زمان مذکور نسبت به ضبط  3 تن اقلام غذایی اقدام شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی متذکر شد : درمدت زمان مذکور نمونه برداری موادغذایی از سطح عرضه-آنالیز پرتابل و آزمایشگاهی، پایش شبکه آبرسانی، نمونه برداری آب و آنالیز باکتریولوژیکی و شیمیایی شبکه آبرسانی نیز مستمرا صورت گرفته است .

وی در پایان تاکید کرد : همزمان و الزاما فرایندهای تاثیرگذار در زنجیره انتقال کرونا توسط بازرسان بهداشتی رصد و به متولیان امر، متصدیان، مدیران منعکس و پیگیری می گردد.

کلید واژه ها: بازرسان بهداشتی سلامت نوروزی معاون بهداشت


نظر شما :