معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

۶۰ درصد مردم شازند پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۶۱۹۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۸۶
مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند گفت: عادی انگاری بیماری از اسفندماه آغاز شده و اکنون اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مردم از ۸۵ درصد به ۶۰ درصد رسیده، اما همچنان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
۶۰ درصد مردم شازند پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی واعظ افزود: در تعطیلات نوروز امسال شمار بیماران سرپایی در این شهرستان دو رقمی شده است که این امر نشان از رفتار اجتماعی نامناسب مردم است.

وی بیان کرد: سه شهر اصلی شازند، مهاجران و آستانه میهمان پذیر و پیک اصلی بیماری هستند که بیشترین نگرانی را در خصوص افزایش شمار مبتلایان و بستری ها ایجاد می‌کند، هر چند که نتایج رفتار مردم در تعطیلات دو هفته آتی بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در سطح شهرستان در این بازه زمانی فعالیت آنچنانی نداشتند و اجتماعات کارگری نیز کاهش داشت.

دکتر واعظ خاطرنشان کرد: مسئولان کادر درمان همچنان پای کار هستند و در راستای سلامت مردم و جامعه و کنترل بیماری کرونا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، اما انتظار می رود که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند تا به یاری خداوند شاهد ریشه کنی بیماری باشیم.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند همچنین یادآور شد: سه هزار و ۵۷۱ تست سریع کرونا از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان نمونه گیری شده که هزار و یک نمونه آن در سال جدید انجام شد.

وی افزود: شمار موارد مثبت تست‌های سریع کرونا در شهرستان شازند ۴۷۰ مورد بوده که ۱۰۰ نمونه آن مربوط به سال جدید است.

وی گفت: شمار نمونه گیری "pcr" در شهرستان شازند ۴ هزار و ۵۱۷ مورد بوده که ۳۸.۲ دهم درصد آن مثبت اعلام شده است.

دکتر واعظ در پایان مردم را به رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی توصیه کرد و گفت: تا ریشه کنی کامل این ویروس زمان زیادی باقی مانده و تا ایمن شدن کامل مردم و جامعه تنها راه مقابله، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

کلید واژه ها: تست سریع کرونا پروتکل های بهداشتی


نظر شما :