اهمیت بیش از پیش بهداشت با آغاز موج چهارم کرونا

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۶۲۳۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۱۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهمیت دوچندان رعایت موازین بهداشتی با آغاز پیک چهارم کرونا گفت.
اهمیت بیش از پیش بهداشت با آغاز موج چهارم کرونا

به گزارش روابط عمومی ، دکتر علی علیمحمدی افزود: با توجه به اینکه موج چهارم این بیماری منحوس و مهلک شروع شده، تا رسیدن به سطح ایمنی کامل جامعه و واکسینه شدن مردم، در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس و عدم ابتلا، رعایت موارد و نکات بهداشتی است.

وی بیان کرد: تزریق واکسن به کادر درمان از ماه ها قبل آغاز شده و طبق اولویت بندی که وزارت بهداشت اعلام می کند، مابقی گروه ها نیز در ماه های آتی واکسینه می شوند، اما تا آن موقع بهترین و مطمئن ترین راه ممکن، بهداشت و جدیت در اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه، واکسینه شدن مردم جامعه زمان بر است و طول خواهد کشید، از مردم خواست با توجه به وجود و چرخش نوع کرونای انگلیسی در استان و جامعه و اینکه قدرت سرایت بالا و کشندگی بیشتر نسبت به نوع قبلی، زدن ماسک، شستن مکرر دست ها و ضدعفونی و از همه مهمتر عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

دکتر علیمحمدی از مردم خواست تا در صورت ضرور و حدالامکان از منزل خود خارج نشوند و تنها یک نفر برای انجام کلیه امور خانه آن هم با رعایت تمام نکات بهداشتی و ایمنی از منزل خارج شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گذشته و متاسفانه به رغم همه تلاش‌های نظام سلامت، شمار زیادی از هموطنان مان را در این مدت از دست دادیم.

وی یادآور شد: بی شک رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سال جدید، آن هم حالا که با نوع جدید انگلیسی، ویروس کرونا روبرو هستیم، گام بلندی در راستای مقابله با این ویروس خواهد بود.

دکتر علیمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: این ویروس بسیار خطرناک است، اما اگر اصول بهداشتی را به دقت رعایت کنید؛ سلامتی خود را تضمین کرده اید.

کلید واژه ها: معاون بهداشت واکسن کرونا ویروس


( ۱ )

نظر شما :